| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 TURBO
|
3716 besök totalt |
|
S: BMW E30 TURBO
En i grunden BMW 320i -89 säljes. Mitt påbörjade projekt som jag inte hinner med pga av för många andra projekt. Bilen är utrustad med en hel del bra bitar. Färdigställ den och du har garanterat en rolig(snabb!) bil till oslagbar peng. Från början fanns stora ambitioner för den här bilen men tiden räcker inte helt till att färdigställa den. Det som är kvar att göra är montera större spridare, högflödes bränsle pump, mappa bilen samt lite allmänt små fix. Info om bilen: Framvagn: Ställbara LEDA dämpare (ej coil over) HR fjädrar(hårdhet beräknad av AL här på forumet) Excentriska powerflex bussningar Länkarmar och styrleder bytta förra säsongen Ställbara topplagringar från Millway Stålomspunna bromslangar E36 styrväxel (bättre utväxling) Bakvagn: 325i bakvagn med skivor och kränghämmare Ställbara LEDA dämpare(ej coil over) Övre stötdämparinfästning med ledlager från Millway HR fjädrar(hårdhet beräknad av AL här på forumet) Diff med 40% differentialbroms byggd av Mobimech Alla bussningar från powerflex Nya BMW bromsar med stålomspunna bromslangar Motor: M20 2,5 Pulssplittat grenrör med uttag för extern wastegate Holset HX40 48mm wastegate 50mm dumpventil 3" rostfri downpipe och avgassystem, två st ljuddämpare(går tyst och fint) 8,0 i kompression, svarvade kolvar av PPF orginal lamell med Boschrace tryckplatta (684 om jag inte missminner mig) Ny vattenpump och ny högflödesoljepump Självklar är alla remmar, lager, packningar, ringar osv bytt vid motorrenoveringen Toppen är svetsat enligt PPF princip för bästa hållbarhet, mirafrästa ventiler Z45 turbokam "plug and play" MS finns med adapter för M20 kabelstam Övrigt: Ny tank Nya broms och bränsleledningar Isäck och R-däck finns! 16" Hartge fälgar Ev. extra motorer, växelåda, kardan för den som har intresse. Karossen har inte den bästa lacken men är i stortsett helt fri från rost med bland annat nya framskärmar osv. Mindre parkeringskada finns på vänster sida. Inredningen är en sportinredning som är omklädd i konstskinn. På förarplasten sitter nu en momo stol av kevlar av tävlingstyp. Priset jag har tänkt mig är 45000kr lite beroende på vilka delar som ska ingå. Värdet på delarna som bilen överskrider med mycket god marginal det begärda priset. /Martin, 070-6058008
_________________ Martin Linderson |
|
Nu är bilen såld men för den som är intresserad finns leda kit med fjädrar, fjäderbensstag(fram och bak), ställbara topplagringar från millway, r-däck, is-däck och stol kvar till försäljning!
/Martin _________________ Martin Linderson |
![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 TURBO
|
3716 besök totalt |
