Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort Mk2 4x4 Cosworth 1978(Fix och trix till 09)
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45   >>
11 besök senaste veckan (141820 totalt)
Sydis
Tyresö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Re:

Futopia skrev:


En liten bild från nattens rattlås racing. Bilen sköt på riktigt fint, ändå så sänkte vi laddtrycket från 2bar till 1,5 för att skona växellådan.


Tjår att ni gorde! Visste nog att repan på bilden var uppgord!

_________________
Carl Sydenhag
Citera
Silverglantz
Vendelsö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 159



Eller var det så att pysventilen inte gick å ställa mer? :P

_________________
Mattias Silverglantz
Citera
al3x
Haninge
Här sen Dec 2005
Inlägg: 24



Re:

Silverglantz skrev:
Eller var det så att pysventilen inte gick å ställa mer? :P


Den är fint inställd på att öppna vid 1.5 och fullt öppen vid 1.7 har jag för mig!
Skona drivlinan vette fan, då borde man ju inte köra på nattliga evenemang!

Björn se till att martin mappar klart bilen så de blir lite skjut i den!

_________________
Alexander Löhr Riise


Ford Escort Rs TURBO s2-87
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

erikjakan skrev:
Nejnej sånt går inte, inte här på gestap.....öhm jag menar rejsa

Gestapo...? Nu är du ute och cyklar på riktigt djupt vatten. Tråkig parallell du drar. Som moderator känner jag mig faktiskt djävligt kränkt!! och, ja jag såg smileyn.
Vi trodde du hade världsbilden klar för dig herr Wedlund. Hade vi fel?


Det finns olika communities på nätet. För oss bilnördar finns det allmänna bilforum. Det finns en massa forum, såna forum som vi som håller ordning här tycker är riktigt dåliga. Det finns bilforum där anarki råder.
Åsså finns det bilforum där de som styr och ställer säkert tycker att de är jävligt duktiga, slår sig för bröstet, de modererar, censurerar och prackar på användarna sin lag, sitt tycke och sin smak.
Så vill inte vi som hjälps åt med att hålla ordning på rejsa jobba. Vi har i förbluffande stor utsträckning sluppit att göra det. Anledningen är våra oerhört schyssta användare som är med på noterna. Rejsa är ju en produkt av sina trevliga användare.
Ni som skrivit i den här tråden borde vid detta laget fattat att rejsa är en samlingsplats för de som gillar att köra drifting, bana och slalom under ordnade former.
Vissa av de som hänger här håller så klart på med andra aktiviteter som t.ex. pingis, fäktning, schack eller illegal streetracing. Skriver de om schack eller pingis här? -Nä just det. De har liksom fattat att rejsa handlar om banåka, inte om pingis eller streetracing. thumbs up

Rejsa är faktiskt unikt. Det är inte ett i raden av allmänna generella bilforum där det t.ex. är ok att tycka, skriva och glorifiera allt som har med alla bilar och häftigt gasande på gator och vägar att göra.
Rejsa är för oss som gillar att köra slalom och bana med race eller hobbybil och att rakryggat njuta av det på ett vuxet sätt (nåja halvvuxet i alla fall, det är ju trots allt en lek alltihop...)

Jag vill passa på och rikta ett tack till alla rejsas "användare" som faktiskt är själva rejsaresursen, vi kör vidare allihop och hjälps åt att fortsätta göra rejsa till ett ännu bättre och ännu mer unikt hörn i den världsvida webben.

Här på rejsa finns alltså inga gestapotakter. Det är användarna inte den hemska forumpolisen som ser till vad trådarna handlar och inte handlar om.

Nattliga rivstartstävlingar läser vi om någon annanstans och Geheime Staatspolizei dog med Nürnbergrättegången.



Trevlig kväll!

_________________

Rice and shine
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Ahhh, nu e jag också med på noterna. Jag insåg nog inte att detta med filmen faktiskt rörde sig om ett inte helt lagligt tilltag...

Ibland stör jag mig på att Rejsa är som RixFm - överdrivet PK - men det tyvärr verkar det som att det är enda chansen att få till ett vettigt forum. Jag orkar INTE med många andra forum som rör bilar. (FMCS funkar okay och såklart Miataklubbens) Det är otroligt dåligt språk överallt och personangreppen florerar. Det känns som man är på dagis med lätt överaktiva ungar.

Jag hejar på REJSA.NU och hoppas vi snart får se en film där Björnes räser framförs på bana helt hämningslöst!!! thumbs up

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Silverglantz
Vendelsö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 159



Får väl be om ursäkt att man blev lite exalterad över att äntligen fått testa bilen under lite extremare förhållanden än fram och tillbaka på vägen utanför garaget och gärna ville berätta om att det.
Sen att det råkade bli raktframrejsing och inte svängrejs just vid detta tillfälle var väl olyckligt då ur rejsaögonperspektiv. thumbs down

_________________
Mattias Silverglantz
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
För er som vill se film kan Pma mig i veckan så skickar jag en länk om det nu är så att dom inte vill ha olagligheter på denna sida.

Lite små fix och trix i veckan inför sista tävlingen för sesången.sen blir det att plocka ner bilen i delar igen.

Dom sakerna som ska bytas i vinter är en bakdiff,toppen ska renoveras och kanske en ny låda.

Mvh Björn

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3499



Trodde du var anmäld till STACC på Gotlandring 20sept?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
Re:

Wärhner skrev:
Trodde du var anmäld till STACC på Gotlandring 20sept?


jag avbokade då jag har lite tight med pengar

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147



fan vad jag diggar din bil. Måste försöka få tag i sånna breddare någonstans.

_________________
Markus Vidman
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
Re:

marky skrev:
fan vad jag diggar din bil. Måste försöka få tag i sånna breddare någonstans.


Ja fram breddarna kan bli svåra då jag modifierat dom själv.

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
marky
Västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 147



Re:

ESCORTMK2MANNEN skrev:
marky skrev:
fan vad jag diggar din bil. Måste försöka få tag i sånna breddare någonstans.


Ja fram breddarna kan bli svåra då jag modifierat dom själv.


Jag menade liknande Tänker inte åka och skära bort dina..

_________________
Markus Vidman
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
Re:

marky skrev:
ESCORTMK2MANNEN skrev:
marky skrev:
fan vad jag diggar din bil. Måste försöka få tag i sånna breddare någonstans.


Ja fram breddarna kan bli svåra då jag modifierat dom själv.


Jag menade liknande Tänker inte åka och skära bort dina..


hahaha jag har sett dig smyga vid mitt garage.

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
Sorry att ingen film har kommit till er som vill ha.haft lite problem att lägga upp den.och i helgen blir det mer film så den som väntar på nåt gött kanske får sen en riktigt klipt film.

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960



Kul att se att du fått ordning på bien Björn, jätte kul!

Jag kommer och rejsar med dej nästa sommar! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
Re:

Cammo skrev:
Kul att se att du fått ordning på bien Björn, jätte kul!

Jag kommer och rejsar med dej nästa sommar! thumbs up


Det gör du rätt i

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Går som ett skott denna kärran!
Nästa år vill jag se den på nån bana!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



tillägg till föreg inlägg: och så vill jag se Björn hantera den kraften runt nån bana med stil!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Futopia
Stockholm
Här sen Jun 2008
Inlägg: 22



Dax för lite uppdateringar här Björn!

_________________
Peter Svensson
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944


Trådstartare
ja det har ju inte hänt så mycket men men.några gat tävlingar har det blivit.och tyvärr har farbror blå kanske inte varit så pigg på min bil då dom fick testa sin egna tur nog va blåbäret så snabb så dom hann inte med.

Nästa helg blir det laglig tävling på åland. Det blir backe då vi ska köra.

Vet inte så mycke mer vad som hänt.så får vi se vad som händer med.

mvh Björn

och rogge nästa sesång kommer den va värre än filmen du sett. hahahhah

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

ESCORTMK2MANNEN skrev:

och rogge nästa sesång kommer den va värre än filmen du sett. hahahhah


gött att höra!!
Kanske min är igång med! Mirakel händer visst ibland... hahaha

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Escort Mk2 4x4 Cosworth 1978(Fix och trix till 09)
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45   >>
11 besök senaste veckan (141820 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande