| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: servopump M3 e30
|
739 besök totalt |
|
Lite OT i köptråd, men jag har också m3-styrväxel men ingen pump. De är ganska svåra att få tag på så jag lurar på om det går att använda vanligare pumpar och laborera med storleken på remhjulet ifall det behövs? Vad jag sett på bilder så ser m3-pumpen ut som vilken m20-pump som helst. Du råkar inte veta hur många bar den pumpar? Trycket står på plåtblecket med oem-nummret ifall du har kvar den gamla.
|
|
Jag tror att min gamla pump till M3an skall ligga här någonstans,
kan kolla imorgon om du är interesserad. Mfg U Wiking _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
|
Det står 110 bar på min gamla pump och på den "nya" som vi trodde var en m3 pump men som troligtvis är en m20 pump.
M3 pumpen är lite större och har ett annat fäste. Fästet går inte att plocka över på ett enkelt sätt. _________________ Jonas Edling |
|
aj fasen, ja då går det inte i ditt fall. Min ska på en m30 så det löser sig nog för mig. Då vet jag att det är 110 bar som gäller. Hoppas du hittar en pump, och tack för infon.
|
|
|
![]() |
SÄLJES
K: servopump M3 e30
|
739 besök totalt |