Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: servopump M3 e30
739 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
K: servopump M3 e30

Någon som har det till salu?

_________________
Jonas Edling
Citera
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392



Lite OT i köptråd, men jag har också m3-styrväxel men ingen pump. De är ganska svåra att få tag på så jag lurar på om det går att använda vanligare pumpar och laborera med storleken på remhjulet ifall det behövs? Vad jag sett på bilder så ser m3-pumpen ut som vilken m20-pump som helst. Du råkar inte veta hur många bar den pumpar? Trycket står på plåtblecket med oem-nummret ifall du har kvar den gamla.

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
ravagliam3
Gylsboda
Här sen Apr 2004
Inlägg: 986



Jag tror att min gamla pump till M3an skall ligga här någonstans,
kan kolla imorgon om du är interesserad.

Mfg
U Wiking

_________________
BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld
BMW Compact V8
BMW Z4 35is
BMW 118dxdrive
BMW 335i
BMW 118i
BMW X1 25e




Ulf Wiking
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499


Trådstartare
Det står 110 bar på min gamla pump och på den "nya" som vi trodde var en m3 pump men som troligtvis är en m20 pump.
M3 pumpen är lite större och har ett annat fäste. Fästet går inte att plocka över på ett enkelt sätt.

_________________
Jonas Edling
Citera
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392



aj fasen, ja då går det inte i ditt fall. Min ska på en m30 så det löser sig nog för mig. Då vet jag att det är 110 bar som gäller. Hoppas du hittar en pump, och tack för infon.

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



Jag kan tänka mig att köpa din överblivna M20 pump om den fungerar bra.

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
SÄLJES
K: servopump M3 e30
739 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande