Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (E30)
1986 besök totalt
Viper89
Uppsala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (E30)

4/100. Har suttit på min E30. 195/55/15.

Fälgarna ser ut som de som satt monterade original på E30 M3.

Körda 10 varv på Mantorp så det finns gott om mönster kvar! Däcken är ett snäpp hårdare än de vanliga R-däcken från Toyo.

Nypris per gummi bara är cirkus 1250 kr.


Paketpris 5000 kr.

Säljer ej fälgarna löst för ens däcken är sålda.

Mvh Jocke
0707 28 30 06

_________________
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
Citera
Viper89
Uppsala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
Uppsi

Ingen som vill ha R mackor?

_________________
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Re: BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (

Viper89 skrev:
Däcken är ett snäpp hårdare än de vanliga R-däcken från Toyo.



Vad menas med detta!?

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Viper89
Uppsala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
Re: BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (

Tjipp skrev:
Viper89 skrev:
Däcken är ett snäpp hårdare än de vanliga R-däcken från Toyo.



Vad menas med detta!?


Vet inte riktigt själv med så sa han ja köpte de av.

Exempel: Toyo har en skala 1 till 10 i hårdhet där 10 är hårdast. Då är dessa 6-7 på den skalan.

Hur som helst så är det ett sjukt fäste i de om man ska jämföra med gatdäck. Men just nu tillåter inte min ekonomi att jag ska leka slut på så mycket pengar.

Mvh Jocke

_________________
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re: BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (

Viper89 skrev:
Tjipp skrev:
Viper89 skrev:
Däcken är ett snäpp hårdare än de vanliga R-däcken från Toyo.



Vad menas med detta!?


Vet inte riktigt själv med så sa han ja köpte de av.

Exempel: Toyo har en skala 1 till 10 i hårdhet där 10 är hårdast. Då är dessa 6-7 på den skalan.

Hur som helst så är det ett sjukt fäste i de om man ska jämföra med gatdäck. Men just nu tillåter inte min ekonomi att jag ska leka slut på så mycket pengar.

Mvh Jocke


888 finns väl i Soft, Medium och Hard...så nga 10 steg är det inte att tala om.
Så speca du exakt är det nog mer lättsålt då mer eller mindre alla här på rejsa är väl medvetna om olika däcks hårdhetsvarianter i stort men framförallt R-däckens överlägsenhet på bana i synnerhet.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Viper89
Uppsala
Här sen Sep 2005
Inlägg: 133


Trådstartare
Re: BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (

Andreas Lidström skrev:
Viper89 skrev:
Tjipp skrev:
Viper89 skrev:
Däcken är ett snäpp hårdare än de vanliga R-däcken från Toyo.



Vad menas med detta!?


Vet inte riktigt själv med så sa han ja köpte de av.

Exempel: Toyo har en skala 1 till 10 i hårdhet där 10 är hårdast. Då är dessa 6-7 på den skalan.

Hur som helst så är det ett sjukt fäste i de om man ska jämföra med gatdäck. Men just nu tillåter inte min ekonomi att jag ska leka slut på så mycket pengar.

Mvh Jocke


888 finns väl i Soft, Medium och Hard...så nga 10 steg är det inte att tala om.
Så speca du exakt är det nog mer lättsålt då mer eller mindre alla här på rejsa är väl medvetna om olika däcks hårdhetsvarianter i stort men framförallt R-däckens överlägsenhet på bana i synnerhet.



Ja, ursäkta mig men som skrivet var det ett Exempel. Jag är inte ute efter att blåsa någon eller ljuga för någon.

Hur tar ja lättast reda på vilken hårdhet det är? Hittade inge "Soft" "Medium" eller "Hard" skrivet på däcken i alla fall. Så tipsa gärna!

_________________
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Får kanske ursäkta jag oxå när jag klämde in ett difust "väl"...för det är vad jag vill minnas men akn ha blandat ihopa det med ngt annat däck.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20635



S: BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (

Viper89 skrev:
Hur tar ja lättast reda på vilken hårdhet det är? Hittade inge "Soft" "Medium" eller "Hard" skrivet på däcken i alla fall. Så tipsa gärna!
"GG" (medium-hard) är den vanliga gummiblandningen på R888. "SG" (Mjukast) har börjat tas in i England för Hillclimbs.
Det ska tydligen finnas "GGG" (medium) att tillgå men jag har aldrig sett den listas här i närheten.
exempel http://toyoracing.fr/pages/11.html

Men R888 i "GG" är det många som vet vad de går för, i fukt till skyfall är de riktigt riktigt bra på lagom tung bil med bonnröta till våtsetup
Så kolla hur många "G"n det står på sidorna så blir det inga konstigheter. Ett "S:" i rubriken underlättar också.
http://www.sds.nu/pdf/SDS.AAF.INFORMATIONSBLAD%20TOYo%20R%20DAECK.2005 . . . .

Med tanke på mina egna erfarenheter av GG så skulle det bli på tok för skoj med GGG och SG. När mönstret på GG är slut efter ca 7 timmars körning kan man bara undra om SG skulle räcka en tävlingshelg ens (och förmodligen överhetta redan på andra varvet)

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
SÄLJES
BBS Krysseker 15" skodda med Toyo R888 (R-Däck) (E30)
1986 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande