Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Corbeau Proseries1 stol
1 besök senaste veckan (4634 totalt)
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
S: Corbeau Proseries1 stol

Har en stol över som jag ej tänkt använda

En Corbeau proseries, knappt använd, tillverkad -04a om jag läste rätt på sidan.

saxat lite info från en sida

Mycket sittvänlig stol, FIA godkänd
Kevlar/GRP blandning, 6P uttag
Slitageskydd på utsatta ställen
Finns i två storlekar: Standard eller Excel
Färger; svart, svart/grå, svart/röd eller svart/blå

min stol är blå

sitter cobra sidofäste på den nu med ett honda crx underrede detta medföljer i priset.

Pris:3500kr eller högre bud

0704880404

_________________
Michael Grönberg
Citera
graphicart
HÖllviken
Här sen Aug 2006
Inlägg: 72



hej

har du bilder och mått bå stolen

_________________
tomislav kozul
0736864656
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
hej, ingen bild för tillfället men ska knäppa


inga mått tyvärr, kanske går o finna på ngn sida.

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
3k då?

_________________
Michael Grönberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vänta minst en vecka innan du bumpar annonsen
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36204

_________________
/Anton Lillsund
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
upp

_________________
Michael Grönberg
Citera
406swv6
Kattarp ; Helsingborg
Här sen Mar 2008
Inlägg: 10



Corbeau PRo Series FIA Kevlar/Glasfiber
Art Nr corpro

Beskrivning:
Snygg djup stol med modern design, väldigt bekväm och passar även dig som är lång. Riktig kvalitetsstol som andvänds i WRC-bilar!

Stolen är tillverkas av kevlar/glasfiber för optimal vikt/styrke mix.

Uttag för 6p-bälte.

Finns i tre olika färger och två olika storlekar!
OBS!!! Vid köp av XL-varianten tillkommer 300kr



Pris SEK 3995.00

order
SvartRödBlå StandardXL

Är det denna stol ??

_________________
Ulf Eliasson
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
japp precis!
dock blått tyg med svarta slitskydd eller va det kallas

riktigt nice stol

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
denna stol finns kvar än

3000kr
stolen är som ny i princip

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
siissta pris kompis
2500kr

annars testar jag bygga en raketstol av den till nyår

_________________
Michael Grönberg
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1944



VIKTIGT

Citat från förbundet:
Stolar

Internationella Bilsportförbundet FIA har med omedelbar verkan, av säkerhetsskäl, beslutat att förbjuda användandet av följande stolar:
CORBEAU SPRINT CS.053.02
CORBEAU PRo SERIES CS.993.00
CORBEAU REVOLUTION CS.994.00
Dessa stolstyper är förbjudna att använda i all bilsportverksamhet, både internationellt och nationellt


publicerad: 2004-09-16

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga.

Austin 1275 GT 1975
Austin Cooper 1968
Citera
graphicart
HÖllviken
Här sen Aug 2006
Inlägg: 72



Re: VIKTIGT

RCM skrev:
Citat från förbundet:
Stolar

Internationella Bilsportförbundet FIA har med omedelbar verkan, av säkerhetsskäl, beslutat att förbjuda användandet av följande stolar:
CORBEAU SPRINT CS.053.02
CORBEAU PRo SERIES CS.993.00
CORBEAU REVOLUTION CS.994.00
Dessa stolstyper är förbjudna att använda i all bilsportverksamhet, både internationellt och nationellt


publicerad: 2004-09-16


Känns ändå som om den är betydligt säkrare än lågprisstolarna från asien och kopiorna.


Kan du mäta upp hur bred stolen är, har som sagt ont om utrymme, är det xl modellen eller den smala

_________________
tomislav kozul
0736864656
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
precis

det är den smala modellen
jag tycker den är rätt smal så har du problem med plats borde den va rätt ok

ska ut i garaget o mäta till dig senare ikväll.

_________________
Michael Grönberg
Citera
mg
Helsingborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 319


Trådstartare
upp

_________________
Michael Grönberg
Citera
ErikBerg2
Skogen
Här sen Dec 2007
Inlägg: 329



Jag har köpt totalt 4 "FIA-förbjudna" Corbeaustolar och använt 2 av dem. Jag märkte inga som helst felaktigheter på stolarna. Det gick heller inte att klarlägga att stolarna skulle ha några tekniska fel. Det finns en tidigare tråd om det.

Jag skulle alla dar i veckan hellre smälla i en sån här stol än i en no-name-tjingtjong-stol...så jag kan varmt rekommendera dem!

(Jag pröjsade 1900 kr/stol, nya från en firma, om nu det är intressant för prisbilden.)

_________________
Erik Berg
"BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight=
Citera
j.alvin
Göteborg
Här sen Dec 2005
Inlägg: 120



Re:

ErikBerg2 skrev:
Jag har köpt totalt 4 "FIA-förbjudna" Corbeaustolar och använt 2 av dem. Jag märkte inga som helst felaktigheter på stolarna. Det gick heller inte att klarlägga att stolarna skulle ha några tekniska fel. Det finns en tidigare tråd om det.

Jag skulle alla dar i veckan hellre smälla i en sån här stol än i en no-name-tjingtjong-stol...så jag kan varmt rekommendera dem!

(Jag pröjsade 1900 kr/stol, nya från en firma, om nu det är intressant för prisbilden.)


och vad är det för firma, hade ju varit mycket intressant att köpa ett par därifrån med det priset .

_________________
Joakim Alvin
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1944



Corbeaustolar

Efter som det här är ett race forum så förutsätter jag att det är rejsare som tycker här !
Vi köpte till Rally bilen två nya kolfiber Corbeaustolar som vi nekades till start pga att den serien är förbjudna pga olyckor med infästningen i stolen. Att betala 2000 till 3500:- i start avgift för att åka hem utan att rejsa !!! Det gick att byta ut felaktiga stolar gratis utan några problem, men endel valde att annonsera ut förbjuda stolar. OBS det finns Corbeaustolar som är FIA/SBF godkända. Så kolla med förbundet så det inte blir problem i bisiktnings kön.
GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN RACARE !

PS Vi har en ny stol av dom man fick som utbyte kvar om någon behöver.

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga.

Austin 1275 GT 1975
Austin Cooper 1968
Citera
SÄLJES
S: Corbeau Proseries1 stol
1 besök senaste veckan (4634 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande