| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Corbeau Proseries1 stol
|
1 besök senaste veckan (4634 totalt) |
|
S: Corbeau Proseries1 stol
Har en stol över som jag ej tänkt använda En Corbeau proseries, knappt använd, tillverkad -04a om jag läste rätt på sidan. saxat lite info från en sida Mycket sittvänlig stol, FIA godkänd Kevlar/GRP blandning, 6P uttag Slitageskydd på utsatta ställen Finns i två storlekar: Standard eller Excel Färger; svart, svart/grå, svart/röd eller svart/blå min stol är blå sitter cobra sidofäste på den nu med ett honda crx underrede detta medföljer i priset. Pris:3500kr eller högre bud 0704880404 _________________ Michael Grönberg |
||
|
Vänta minst en vecka innan du bumpar annonsen
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Corbeau PRo Series FIA Kevlar/Glasfiber
Art Nr corpro
Beskrivning: Snygg djup stol med modern design, väldigt bekväm och passar även dig som är lång. Riktig kvalitetsstol som andvänds i WRC-bilar! Stolen är tillverkas av kevlar/glasfiber för optimal vikt/styrke mix. Uttag för 6p-bälte. Finns i tre olika färger och två olika storlekar! OBS!!! Vid köp av XL-varianten tillkommer 300kr Pris SEK 3995.00 order SvartRödBlå StandardXL Är det denna stol ?? _________________ Ulf Eliasson |
||
|
VIKTIGT
Citat från förbundet: Stolar Internationella Bilsportförbundet FIA har med omedelbar verkan, av säkerhetsskäl, beslutat att förbjuda användandet av följande stolar: CORBEAU SPRINT CS.053.02 CORBEAU PRo SERIES CS.993.00 CORBEAU REVOLUTION CS.994.00 Dessa stolstyper är förbjudna att använda i all bilsportverksamhet, både internationellt och nationellt publicerad: 2004-09-16 _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
Re: VIKTIGT
Känns ändå som om den är betydligt säkrare än lågprisstolarna från asien och kopiorna. Kan du mäta upp hur bred stolen är, har som sagt ont om utrymme, är det xl modellen eller den smala _________________ tomislav kozul 0736864656 |
||
|
Jag har köpt totalt 4 "FIA-förbjudna" Corbeaustolar och använt 2 av dem. Jag märkte inga som helst felaktigheter på stolarna. Det gick heller inte att klarlägga att stolarna skulle ha några tekniska fel. Det finns en tidigare tråd om det.
Jag skulle alla dar i veckan hellre smälla i en sån här stol än i en no-name-tjingtjong-stol...så jag kan varmt rekommendera dem! (Jag pröjsade 1900 kr/stol, nya från en firma, om nu det är intressant för prisbilden.) _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
||
|
Re:
och vad är det för firma, hade ju varit mycket intressant att köpa ett par därifrån med det priset .
_________________ Joakim Alvin |
||
|
Corbeaustolar
Efter som det här är ett race forum så förutsätter jag att det är rejsare som tycker här ! Vi köpte till Rally bilen två nya kolfiber Corbeaustolar som vi nekades till start pga att den serien är förbjudna pga olyckor med infästningen i stolen. Att betala 2000 till 3500:- i start avgift för att åka hem utan att rejsa !!! Det gick att byta ut felaktiga stolar gratis utan några problem, men endel valde att annonsera ut förbjuda stolar. OBS det finns Corbeaustolar som är FIA/SBF godkända. Så kolla med förbundet så det inte blir problem i bisiktnings kön. GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN RACARE ! PS Vi har en ny stol av dom man fick som utbyte kvar om någon behöver. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
![]() |
SÄLJES
S: Corbeau Proseries1 stol
|
1 besök senaste veckan (4634 totalt) |

