| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vart köper jag 60mm race fjädrar enklast och snabbast
|
3289 besök totalt |
|
|
||||
|
Re:
Håller med Niklas, Sellholm har kanon service! Du får fjädrarna på 2 dagar, enormt lager. Kan även skicka ner 4-5 set för utprovning där du sedan får skicka tillbaks det du inte vill ha _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Hittar inga fjädrar på Sellholms sida...
...vad kostar dom? Finns lista på längder/konstanter? |
||||
|
Re:
Vill man veta vad som finns för leverans med kort varsel så funkar ingen websida för racingpryttlar i Sverige. Telefonen direkt till den som rotar i lagret är däremot effektivare. När jag handlade lite fjädrar i våras så hade Sellholms ganska mycket kvar av det inköpta Lesjöforslagret, men vissa dimensioner/konstaner saknades (90-60-180 tex). Men för 100-60-180 fick jag välja mellan gråa eller gula
|
||||
|
Jag har för mig att jag sett fjädrar på nå'n hylla hos Roadster-Bosse. Har han i lager?
|
||||
|
Re:
Eftersom jag pratade med dom en lååång stund igår men glömde denna lilla detalj så kändes det enklare att slippa uppta mer tid än nödvändigt av dom om ngn annan visste. Jag får nog inventera det egna lagret oxå, fast det jag söker lär inte finnas. |
||||
|
Re:
Ja, lite. De jag sett var mest 1,9" som småbilar har, men det kan ju ha ändrats sen i våras när jag var där. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Re:
|
||||
|
Re:
Med tanke på vad vi lagt i antal kronor på den firman så har de nog även tid att ge lite service, vilket de oxå gjorde med bravur. Men för att följa ditt råd anser jag att alla slutar fråga/förmedla info här på rejsa omgående och helst skippar internet oxå för att enbart sköta sådanthär i sin egen ensamhet vi telefonen ala 80-tal...
Det kan ju finnas fler som enbart läser tråden men inte skriver som blev nyfikna på samma fråga och varför då inte sprida den info snabbt, sökbart och enkelt? |
||||
|
Re:
Firmor av Sellholms kaliber listar ju oftast endast exempel på sina förmågor på sina websidor, de är fokuserade på konsultation/konstruktion/tillverkning, de är inte logistikexperter som endast skeppar vidare Kinaimporterat. Vill du ha tag på fjädrar inom en vecka så är ju inte Eibach/HR/etc speclistor heller någon hjälp, det gäller att hitta nån som antingen har hemma eller kan förmedla snabbt. I bägge dessa lägen måste man tyvärr ta personlig kontakt (telefon/fax/email), webinfo är aldrig bättre än uppdateringsfrekvensen. Men för informationsbokföringens skulle så har Sellholms samma längder och konstanter som alla andra (Vanligtvis steg om 20mm i längd och 10N/mm i konstant, förmodligen lite annat om man kör med tumstorlekar), det kan vara lite utplockat (det var det i maj iaf). Jag har betalt 4-600+moms vill jag minnas (minns inte varför det skiljde i pris med en månads mellanrum). |
||||
|
Re:
Titta, det var ju inte så svårt att svara även om det gick åt en jäkla massa tecken i styckena innan.
4-600kr betyder ju att han håller i stort samma priser som första gången jag köpte fjädrar vi Sellholm...kring 1998. |
||||
|
Jag ringde och beställde 150x60 (100N/mm) idag och fick betala 620kr/st ink. moms.
|
||||
|
nån som har fler tips
idag behöver jag 2st 250mm lång 70N/mm 61mm har ringt Sellholm, Forza, Khmotorsport, OCL, SCM-engineering och Stötdämparverkstaden, ingen har hemma _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
|
61mm är inget standard mått som jag fattat det. Jag har själv Bilstein ben som ska ha 61mm enligt tilv. Dock fick jag det förklarat att 60 skulle gå bra.
Nu gjorde det ju inte riktigt det, var tvungen att använda en roterande fil och ta ur en del på översta varvet för att det skulle passa.
Kanske så du också måste göra? |
||||
|
ja 60 hade gått bra de oxå bara jag slapp fila upp 57 fjädrar
, men nu är det försen får åka på mjuk fjädrarna bak i helgen.
och beställa på måndag _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
|
Re:
Jag har ett set nya liggande i garaget, lite långt kanske?
Köpte dom på Demon tweeks för typ 250:- styck om jag minns rätt _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Testa detta företag www.trad-band.se går att nå tel 0220-42000 eller vtb@trad-band.se
Det finns ingen tabell på hemsidan men det mesta går att lösa bara att fråga! _________________ Erik Andersson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
vart köper jag 60mm race fjädrar enklast och snabbast
|
3289 besök totalt |