Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"
1679 besök totalt
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"

Då blir det till o sälja Integran till förmån för annat kul.
Bilen är en us import och är en av väldigt få i sverige.
bilen har varit i landet sen -95 och rullat som orginal bil
fram tills jag köpte. då jag gjort en ganska omfatande
genomgång o ombyggnad för att bli en kul gata/ban leksak
som inte skäms för sig varken på gata eller bana.

byggbilder finns på http://www.linuse.se/gallery/index.php?cat=10002

så passa på o köpa dig en helt otroligt udda bil
med riktigt trevlig prestanda.


lite info om bilen då:

motor:
motorn är b18c6 (integra type-r) med
högre komp 11:1 (PCT kolvar)
19 raders oljekylare kit
Costum kabelhärva (allt är löddat)
Castum v-lådefäste
GrenrörDC 4-1 2.5 colektor
2.5" colektor
Nya lager och pakningar i hela motorn
ITR drivaxlar
Y21 VTi låda
Hasport hydro to wier kit
mappad av welave
F1 Racing lättat svänghjul
Motorum städat på kablar, AC, Farthållare
och så mycket mer....

Chassi:
ES bussningar överalt
KW sr1 coilovers
ITR krängare bak (22mm)
LS krängare fram (20mm)
282mm skivor fram (nästan nya)
Carboteck XP10 fram
Legend 2-kolvs ok fram
LS bromsar bak
Drag DR20 fälgar
205-50-15 Toyo 888
1070 kg med havlbur
Russel Stålomspunna bromslangar runt om
D2 camberstag bak

Ut/Insida:
Momo Acropolis kevlar stol
oljetryck/temp i a-stolpe
LICo 3" bälte
OMP ratt
Halvbur med framåtsträvor (är regbes med bur)
Allmän lättning
omlackerad -06 i en nissan grön
1-pc JDM framlampor (orgnal med följer för bes)
Gula blinkers fram
Costum baklampor
Spoon Speglar fram (kopia)
upphöjd huv för värme sänkning

bilen går helt underbart och om den brukas
på gata så väcker den en hel del uppmärksamhet.
så är du ute efter en udda bil som verkligen
1 of a kinde så är detta rätt bil för dig.

Tyvär har de hänt en liten racing insedent på sturup
(avåkning) med små bullig dörr och framskärm.
en ny skärm går att beställa hem för runt 1500.-
och dörren är inte värre än att en lackerar löser de hela....
uppskatad kostnad för o fixa 5000.- där av de lägre priset
Bild på de hela: http://www.linuse.se/gallery/albums/userpics/10002/sturup4.jpg

Pris som bilen står enlit text ovan:
50-70ooo.-
men allt hänger på vad man vad man väljer o ha
kvar eller ta bort.....


byggkostnad är många gånger mer.
så skambud kan ni glöma ! bara motorenuveringen
gick på 14ooo.- i vintras med nya orginal lager mm....
stolen kostar 7ooo.- bromsar 4500.- mm mm mm mm mm
bilen är hur cool o grym som. skön balans o hela de paketet.
men som sagt annat kul suger + att vi kommer köra ERcup
nästa år så vet inte riktigt vd jag ska mad DAn till......

bilder frinns på :
www.linuse.se

PM eller så ring mig
073-604629








_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
50ooo.-
utan stol och fälgar/däck

brutalt mycke anlakbil för pengarn..

1.27 på ss
0-100 ~6 sec
201m 9.3

menlös prestanda

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
Liten ideé

70ooo.- med trailer.

komplet racing kit thumbs up

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare
körde sturup i helgen thumbs up
1.15.00 med mig som förare.....

numera är bilen avsälld...
se så köp nu, mer race bil för pengarna får man inte....






_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
LinusE
Skåne-land
Här sen Maj 2004
Inlägg: 397


Trådstartare

_________________
Linus Eriksson

Honda Nörd !
Citera
SÄLJES
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"
1679 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande