| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"
|
1679 besök totalt |
|
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"
Då blir det till o sälja Integran till förmån för annat kul. Bilen är en us import och är en av väldigt få i sverige. bilen har varit i landet sen -95 och rullat som orginal bil fram tills jag köpte. då jag gjort en ganska omfatande genomgång o ombyggnad för att bli en kul gata/ban leksak som inte skäms för sig varken på gata eller bana. byggbilder finns på http://www.linuse.se/gallery/index.p så passa på o köpa dig en helt otroligt udda bil med riktigt trevlig prestanda. lite info om bilen då: motor: motorn är b18c6 (integra type-r) med högre komp 11:1 (PCT kolvar) 19 raders oljekylare kit Costum kabelhärva (allt är löddat) Castum v-lådefäste GrenrörDC 4-1 2.5 colektor 2.5" colektor Nya lager och pakningar i hela motorn ITR drivaxlar Y21 VTi låda Hasport hydro to wier kit mappad av welave F1 Racing lättat svänghjul Motorum städat på kablar, AC, Farthållare och så mycket mer.... Chassi: ES bussningar överalt KW sr1 coilovers ITR krängare bak (22mm) LS krängare fram (20mm) 282mm skivor fram (nästan nya) Carboteck XP10 fram Legend 2-kolvs ok fram LS bromsar bak Drag DR20 fälgar 205-50-15 Toyo 888 1070 kg med havlbur Russel Stålomspunna bromslangar runt om D2 camberstag bak Ut/Insida: Momo Acropolis kevlar stol oljetryck/temp i a-stolpe LICo 3" bälte OMP ratt Halvbur med framåtsträvor (är regbes med bur) Allmän lättning omlackerad -06 i en nissan grön 1-pc JDM framlampor (orgnal med följer för bes) Gula blinkers fram Costum baklampor Spoon Speglar fram (kopia) upphöjd huv för värme sänkning bilen går helt underbart och om den brukas på gata så väcker den en hel del uppmärksamhet. så är du ute efter en udda bil som verkligen 1 of a kinde så är detta rätt bil för dig. Tyvär har de hänt en liten racing insedent på sturup (avåkning) med små bullig dörr och framskärm. en ny skärm går att beställa hem för runt 1500.- och dörren är inte värre än att en lackerar löser de hela.... uppskatad kostnad för o fixa 5000.- där av de lägre priset Bild på de hela: http://www.linuse.se/gallery/albums/ Pris som bilen står enlit text ovan: 50-70ooo.- men allt hänger på vad man vad man väljer o ha kvar eller ta bort..... byggkostnad är många gånger mer. så skambud kan ni glöma ! bara motorenuveringen gick på 14ooo.- i vintras med nya orginal lager mm.... stolen kostar 7ooo.- bromsar 4500.- mm mm mm mm mm bilen är hur cool o grym som. skön balans o hela de paketet. men som sagt annat kul suger + att vi kommer köra ERcup nästa år så vet inte riktigt vd jag ska mad DAn till...... bilder frinns på : www.linuse.se PM eller så ring mig 073-604629
_________________ Linus Eriksson Honda Nörd ! |
![]() |
SÄLJES
S: Honda (Acura) Integra -91 LS-R "type-r"
|
1679 besök totalt |

