| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: Golf GTi Special -84, nästan körbar rejsbil.
|
2320 besök totalt |
|
Efter mycket övervägande tänker jag nu sälja mitt nästan körbara golf. Jag kommer att uppdatera med mer bilder senare och om det är någt specifikt som det önskas bild på så är det bara at höra av sig. Länk till min biltråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Kvar att göra för att få den körbar: - Fixa en drivknut till vänster sida. - Fixa växellänkage - För att få buren helt godkänd så skall där även dras rör mellan buren och stötdämpartornen. En andra dörrsträva skall också monteras. - Fixa underrede till banåkarstol. (Eller slänga in originalstolen) - Diverse småpill. Saker som är gjort (som jag kommer ihåg på rak arm): - Förutom de kvarstående rören så är en GUSS bur monterad. - Stötdämpare och fjädrar är bytade till nya Sachs av någon sportkaraktär. Inte renodlade bangrejor dvs. - Rensad och målad inuti (Eventuellt lite kvar att måla) - Nya bromsskivor och belägg som skall tåla hårdare tag än original. Bromsrör och cylinder är nytt också - Nytt avgassystem och extractorgrenrör (grenröret ej monterat dock) - Framvagn renoverad med nya bärarmar, bussningar, styrleder, damasker och strut brace. - Sollucka igensatt...kräver dock lite spackling/målning för att vara helt klart. Motor: En ganska sliten 1.8 liters spis sitter i just nu. Det medföljer dock ett gäng motorer som säkert kan sättas ihop till något trevlig. Tex ett 2.0 8V block och hyffsat nyrenoverad topp som passar direkt på, ett lågt 16V block och ett högt, 16V toppar, en 1600 snurra som ser fräsch ut mm. Andra saker som följer med: - ATS Cup fälgar 15" med helt oanvända Toyo Proxes 195:or (gatvarianten ...inte R dvs ) - Banåkarstol - Diverse plåtdelar och annat smått och gott. Ring gärna och snacka eller bestäm en träff med mig i garaget (Malmö) någon dag. Lite dåligt med garagetimmar den senaste tiden så jag är lite ouppdaterad på läget med bilen och prylarna.
Prisidé för allt: 12 000 Mvh Martin Pålsson martinpalsson76@gmail.com 0768800835 _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||
|
Re:
Skall ha det i åtanke _________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||
|
_________________ Martin Pålsson - Golf GTi Mk1 -
|
||
![]() |
SÄLJES
|
2320 besök totalt |