Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 19103 besök totalt |
RAS!!!!!
Det kanske låter som om det är kört för mig, men så är inte fallet. Har konstaterat att kolvringarna är körda....... ![]() ![]() ![]() Varför???? frågar säkert ni, jo jag har provat med turbo nu och det är jätte kul, men det finns inget som går upp mot en trimmat sug motor. Det blir inget xtremt men lite lättat här och där...... Lämna gärna lite tipps på vad man kan göra med MB motorn..... _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re:
Det är ju ljudet som är halva grejen, ett par Webrar låter ju sååååå gött...... ![]() ![]() _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re:
Får man inte bra ljud med ITB+trattar och insprutat menar du? ![]() _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||||
Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.
ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA MEN förgasare??? Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar.... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||
Re:
Varför skulle inte SBP släppa igenom den med fuggar???? Jag bara undrar varför det inte skulle gå med fuggar???? _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re:
Visst får man det, men just nu handlar det om att få igång den till en rimlig kostnad. Hade gärna kört med ett insprut men den finns inte pengar till det, och det finns redan fuggar som inte kostar nått heller. Jag vill se vad som är trasigt, vilket troligtvis är kolvar och ringar, så det kommer att bli nya kolvar eventuellt stakar, då är botten gjort så att det håller i alla fall, sedan får man ta det som det kommer till ex. topp om det blir nödvändigt sedan och kanske ett sprut, men det ligger långt bort i tiden. _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re:
om motorn är typad med insprut så går det inte att besiktiga den med fuggar, sådana är avgasreglerna. |
||||||||
Re:
Det spelar ingen roll att det är en 1987 års modell då, är det ombyggt fordon som gäller då eller???? _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Förgasare är helkört. Tyvärr är det inte ens lagligt att sätta på separata spjäll, men det går kanske att komma igenom om besiktningsmannen inte är helsäker på hur det ska se ut. M3:an har ju tex spjäll från fabrik
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Re:
Avgasreglerna gäller (om dom inte ändrats vilket jag inte tror) även ombyggda fordon. Endast amatörbyggda fordon är undantagna från avgasreglerna. |
||||||||
Jag är inte snabbast, men så har jag inte brottom heller.......
Det blir inte fuggar, men har inte bestämt mig hur jag ska göra angående spjäll heller, det vore kul med separata, men det kan ju vara en kostnad som är svår att motivera...... de blir nog dyrt ändå... Har funderat lite till på VEMS, det är ju i alla fall enkelt med suport som är minst lika viktigt som något annat när man håller på med trimning. Det finns ju några VEMS MB 16v redan innan, men vi får se. bilder ska komma men jag har ingen egen dator så det får bli när jag kan tanka över bilder från mobilen till dator....... den är å andra sidan bara ner plockad vad det gäller motor låda och det som hänger med ur runtomkring. _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re:
Fick sådan här lustigt meddelande av "antivirus" firma att det var dax att uppdatera, men jag hade ingen lust att köpa deras virus program vilket resulterade i att man fick ett/flera som hat tillbaka...... > ![]() ![]() ![]() men ola är säkert snäll om jag ber honom..... Ja, det finns bilder på eländet, från telefon till datorn men ska bara ta sig från datorn till USB minne för att sedan efter det komma till forumet.......de går lika fort som bygget kommer att göra....... ![]() _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Ladda ned det här programmet och kör en snabb scanning efter virus, radera dem som hittas.
Starta om datorn och kör en fullständig scanning, radera om den hittar något nu med.. http://www.download.com/Malwarebytes Borde kunna göra tricket, vi har haft kunder med samma problem. Meddelanden om att köpa Antivirus 2009 och andra skojiga program... _________________ Stefan Örtengren |
||||||||
Litet lyft.
Har gjort lite med min bil, men mest har det blivit delar i hyllan. Kom gärna med kommentarer, men det här är det som är köpt. Bromsar, som kommer från min brors MB C43. Det är 330mm skivor med tvåkolvsok, vilket ska sitta fram. Styrsystemet är inhandlat, det blev ett Autronic SM4. Turbon är en liten HX52 med 18 avgashus, det är så "litet" pga. att det satt en intern wastgate men är numera utan. Stakar är H profil från SPM till en MB 2,5 16v och är 4 mm längre. Det gör i sin tur att jag blir tvungen att göra kolvar efter mitt eget huvud för att det ska ju bli en turbomotor. Min tanke är att jag ska ha 9,0:1 i grundkomp. Här får man komma med egna idéer och hjälpa mig med tanken om det ska vara högre eller lägre komp. Har tänkt att köra med V-power och runt 1,5 bar i laddtryck. Det är vad som har hänt hittills. _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
Re: Litet lyft.
Det blir det ju, till att börja med, det är som alla andra. Mycket vill ha mer, det slutar säkert med 2 bar i alla fall ![]() ![]() _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 19103 besök totalt |