Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190 2.3 16v -87
<<   1, 2, 3
19103 besök totalt
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
RAS!!!!!

Det kanske låter som om det är kört för mig, men så är inte fallet.

Har konstaterat att kolvringarna är körda....... kan hoppas att det bara är det, men för att det ska bli lite roligare så skiter jag i turbon nu och bygger sugmorot med fuggar.
Varför???? frågar säkert ni, jo jag har provat med turbo nu och det är jätte kul, men det finns inget som går upp mot en trimmat sug motor. Det blir inget xtremt men lite lättat här och där......

Lämna gärna lite tipps på vad man kan göra med MB motorn.....

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



Snälla snälla...inte fuggar. Den bilen förtjänar sååå mycket bättre. Sugmotor är ju självklart, men inte med hedenhösteknik

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re:

malfunkshun skrev:
Snälla snälla...inte fuggar. Den bilen förtjänar sååå mycket bättre. Sugmotor är ju självklart, men inte med hedenhösteknik


Det är ju ljudet som är halva grejen, ett par Webrar låter ju sååååå gött......

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



Re:

vrod skrev:
malfunkshun skrev:
Snälla snälla...inte fuggar. Den bilen förtjänar sååå mycket bättre. Sugmotor är ju självklart, men inte med hedenhösteknik


Det är ju ljudet som är halva grejen, ett par Webrar låter ju sååååå gött......


Får man inte bra ljud med ITB+trattar och insprutat menar du?

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3463



Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.

ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA

MEN förgasare???
Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar....

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
kallur
mora
Här sen Jan 2007
Inlägg: 75



rock&roll me fuggar thumbs up

_________________
Tommy Kallur
kör:Ducati
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re:

Jovani skrev:
Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.

ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA

MEN förgasare???
Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar....


Varför skulle inte SBP släppa igenom den med fuggar????

Jag bara undrar varför det inte skulle gå med fuggar????

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re:

malfunkshun skrev:
vrod skrev:
malfunkshun skrev:
Snälla snälla...inte fuggar. Den bilen förtjänar sååå mycket bättre. Sugmotor är ju självklart, men inte med hedenhösteknik


Det är ju ljudet som är halva grejen, ett par Webrar låter ju sååååå gött......


Får man inte bra ljud med ITB+trattar och insprutat menar du?


Visst får man det, men just nu handlar det om att få igång den till en rimlig kostnad. Hade gärna kört med ett insprut men den finns inte pengar till det, och det finns redan fuggar som inte kostar nått heller.

Jag vill se vad som är trasigt, vilket troligtvis är kolvar och ringar, så det kommer att bli nya kolvar eventuellt stakar, då är botten gjort så att det håller i alla fall, sedan får man ta det som det kommer till ex. topp om det blir nödvändigt sedan och kanske ett sprut, men det ligger långt bort i tiden.

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Re:

vrod skrev:
Jovani skrev:
Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.

ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA

MEN förgasare???
Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar....


Varför skulle inte SBP släppa igenom den med fuggar????

Jag bara undrar varför det inte skulle gå med fuggar????

om motorn är typad med insprut så går det inte att besiktiga den med fuggar, sådana är avgasreglerna.
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re:

poh99 skrev:
vrod skrev:
Jovani skrev:
Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.

ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA

MEN förgasare???
Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar....


Varför skulle inte SBP släppa igenom den med fuggar????

Jag bara undrar varför det inte skulle gå med fuggar????

om motorn är typad med insprut så går det inte att besiktiga den med fuggar, sådana är avgasreglerna.


Det spelar ingen roll att det är en 1987 års modell då, är det ombyggt fordon som gäller då eller????

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Nu är det snart dags för lite bilder här!!!

_________________
Stefan Berander
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3337



Förgasare är helkört. Tyvärr är det inte ens lagligt att sätta på separata spjäll, men det går kanske att komma igenom om besiktningsmannen inte är helsäker på hur det ska se ut. M3:an har ju tex spjäll från fabrik

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Re:

vrod skrev:
poh99 skrev:
vrod skrev:
Jovani skrev:
Jo visst, de kommer säkert att låta fint med 4st 48mm.

ITBs & ett elektroniskt reglerbart sprut: JA

MEN förgasare???
Tror INTE att SBP kommer nånsin att släppa bilen över tröskeln med webrar....


Varför skulle inte SBP släppa igenom den med fuggar????

Jag bara undrar varför det inte skulle gå med fuggar????

om motorn är typad med insprut så går det inte att besiktiga den med fuggar, sådana är avgasreglerna.


Det spelar ingen roll att det är en 1987 års modell då, är det ombyggt fordon som gäller då eller????

Avgasreglerna gäller (om dom inte ändrats vilket jag inte tror) även ombyggda fordon. Endast amatörbyggda fordon är undantagna från avgasreglerna.
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Jag är inte snabbast, men så har jag inte brottom heller.......

Det blir inte fuggar, men har inte bestämt mig hur jag ska göra angående spjäll heller, det vore kul med separata, men det kan ju vara en kostnad som är svår att motivera...... de blir nog dyrt ändå...

Har funderat lite till på VEMS, det är ju i alla fall enkelt med suport som är minst lika viktigt som något annat när man håller på med trimning.

Det finns ju några VEMS MB 16v redan innan, men vi får se.

bilder ska komma men jag har ingen egen dator så det får bli när jag kan tanka över bilder från mobilen till dator....... den är å andra sidan bara ner plockad vad det gäller motor låda och det som hänger med ur runtomkring.

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005
Inlägg: 226



En dator kan inte vara så svårt att ordna om du pratar snällt med farbror ola.
Annars har "valfri datorfirma" helt ok grejor för 4-5'

_________________
Stefan Örtengren
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re:

rust29 skrev:
En dator kan inte vara så svårt att ordna om du pratar snällt med farbror ola.
Annars har "valfri datorfirma" helt ok grejor för 4-5'


Fick sådan här lustigt meddelande av "antivirus" firma att det var dax att uppdatera, men jag hade ingen lust att köpa deras virus program vilket resulterade i att man fick ett/flera som hat tillbaka...... > > >

men ola är säkert snäll om jag ber honom.....

Ja, det finns bilder på eländet, från telefon till datorn men ska bara ta sig från datorn till USB minne för att sedan efter det komma till forumet.......de går lika fort som bygget kommer att göra.......

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005
Inlägg: 226



Ladda ned det här programmet och kör en snabb scanning efter virus, radera dem som hittas.
Starta om datorn och kör en fullständig scanning, radera om den hittar något nu med..
http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572 . . . .

Borde kunna göra tricket, vi har haft kunder med samma problem.
Meddelanden om att köpa Antivirus 2009 och andra skojiga program...

_________________
Stefan Örtengren
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Litet lyft.

Har gjort lite med min bil, men mest har det blivit delar i hyllan.

Kom gärna med kommentarer, men det här är det som är köpt.

Bromsar, som kommer från min brors MB C43. Det är 330mm skivor med tvåkolvsok, vilket ska sitta fram.

Styrsystemet är inhandlat, det blev ett Autronic SM4.

Turbon är en liten HX52 med 18 avgashus, det är så "litet" pga. att det satt en intern wastgate men är numera utan.

Stakar är H profil från SPM till en MB 2,5 16v och är 4 mm längre.
Det gör i sin tur att jag blir tvungen att göra kolvar efter mitt eget huvud för att det ska ju bli en turbomotor.

Min tanke är att jag ska ha 9,0:1 i grundkomp. Här får man komma med egna idéer och hjälpa mig med tanken om det ska vara högre eller lägre komp.
Har tänkt att köra med V-power och runt 1,5 bar i laddtryck.

Det är vad som har hänt hittills.

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3463



Re: Litet lyft.

vrod skrev:

Har tänkt att köra med V-power och runt 1,5 bar i laddtryck.

SÅ en 500hk m.a.o!

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172


Trådstartare
Re: Litet lyft.

Jovani skrev:
vrod skrev:

Har tänkt att köra med V-power och runt 1,5 bar i laddtryck.

SÅ en 500hk m.a.o!


Det blir det ju, till att börja med, det är som alla andra. Mycket vill ha mer, det slutar säkert med 2 bar i alla fall

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190 2.3 16v -87
<<   1, 2, 3
19103 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande