Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 ... 101, 102, 103 >> 13 besök senaste veckan (239512 totalt) |
Porsche har tagit Nissan GTR för bluff.
http://carsguide.news.com.au/site/mo Ska bli intressant att se om och vad Nissan svarar. Personligen har jag svårt att tro Nissa skulle fuska på detta sätt då de givetvis vet om att Porsche köper deras bilar för tester och utvärderingar likaså som Nissan köpte flera Turbo/GT2 inför utvecklingen av GTR. Audi ingenjörerna åkte alla runt i CSLer under utvecklingstiden för RS4an, jag menar detta vet ju alla. Har själv köp en testkärra av Volvo, en Audi S4 kombi som gick hela sin tid i deras ägo på ovalbana samt annan testbana. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Lär väl visa sig när bilarna jämförs på andra banor/tester. Enligt Porsche ska Nissan vara ca 1 sek/km långsammare än GT2:an.
|
||||||
Sätts inte rekorden med just den setup som bilen säljs med, är väl det som är poängen.
|
||||||
Re:
"We bought the car in the US. We drove a GT-R with new tyres" Har inte amrikansk sålda bilar annan spec än japanska/europeiska? lika så däck som heter lika är väll inte lika när de kommer till krita! Å varför i hela världen skulle Nissan ljuga om sin "Skyline" ![]() Finns väll även en filmsnutt på u-tube som visar corvett, porsche, GTr som körs av tre olika chauförer på samma bana i 3 varv å nissan vinner även där. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re:
Jo men är det inte precis det porsche klagar på om jag inte läst artikeln fel? GT2:an kördes med dess "originaldäck" (r-däck va?) medan GTR:en kördes med dess originaldäck (ej r-däck).. Isåfall känns det ju lite fjantigt att klaga på tiden... Edit: Bah! Fler som poängterat detta.. Jag blev en halv minut för sen med mitt svar ![]() |
||||||
en tanke
om Nissan test chaffis kan köra köra så mycket snabbare med GT-R en vad Walter??( om det var han). ![]() vad bir det för tid om nissan kör en porsche runt ringen?? ![]() ![]() ![]() Bara en tanke?? ![]() _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||||
Re:
Jag har inställningen att är bilen utrustad utöver det som finns i tillbehörslistan så är det ingen giltig tid. _________________ Anders Hansson |
||||||
Äh, fläska på med det greppigaste E-märkta däck du kan få tag på och kör. Det spelar väl ingen roll om de bara håller två varv på ringen, det är ju tiden man vill åt.
Vad har GT2 för däck i USA förresten (om man nu ska jämföra bilar från samma marknad)? Den som jobbat tillsammans med en däcktillverkare för att få fram ett däck som ger bra tider har ju en fördel framför de som prioiterat lite annat när det gäller leveransdäcken. Att biltidningar ska ha så svårt för att skifta däck har jag lite svårt att förstå, men det ska väl till en tuningfirma för att kunna svänga ett fälgkors ![]() |
||||||
Re:
|
||||||
Enligt Nissan är tiden satt med Dunlop SP Sport 600 DSST (Bilen finns även med Bridgestone RE070R runflat däck).
|
||||||
Re:
Då blir man genast fundersam när Porsche skriver: ""We bought the car in the US. We drove a GT-R with new tyres," he says." Vad för däck körde de på? Även om det är original och rätt på alla sätt så går det att fuska med däck. Höjer man trycket och/eller preparerar dem med någon (o)lämplig kemikalie så kan man sabba vad som helst. ![]() Spänningen stiger. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
Däcken är i alla fall inte den enda förklaringen till skillnaden mellan 7.29 och 7.54, 29(!) sekunder...
Sedan bör man nog generellt ta det mesta som en biltillverkare säger ur marknadsföringssynpunkt med en eller flera nypor salt. Varför skulle t.ex. plötsligt en 911 turbo gå runt på 7.38 när Horst körde den först på 7.54 och sedan 7.52? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Jag håller med. Nu spelar det iofs mig ingen roll vad som är en giltig tid eller ej. Bara att den kan gå fort intresserar mig. Jag vill veta hur fort det går med både gat- och r-däck. Jag är förvånad om GT-R gått på uttalad tid på r-däck. Att den skulle gjort det på gatdäck tror jag inte på. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Enlig Japanen som körde så tappade han 4-5 sek med Bridgestone RE070R ( mot Dunlop SP Sport 600 DSST) runt ringen. |
||||||
Känns som nått är skumt med tiden de anger för Turbon då den bara är 4 sek långsammare än GT2:an. Högre motoreffekt, lättare bil och r-däck borde göra större skillnad än så
![]() Även om Nissan skulle ha trimmat motorn och bytt däck så hade det bara resulterat i att den hade närmat sig den specifikation som Porschen har och den är isf likväl långsammare trots en lättare bil ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Nu är det ju så att det faktiskt går att göra om körningen, och går inte det så är det ju ingenting värt.
Så det är väl bara att vänta... (jag tror Porschen är snabbast) |
||||||
Re:
Exakt. Egentligen är det bra med långsamma originalbilar så man kan skryta när man fultrimmat. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
Nu vet jag inte om det redan skrivits, men GTR'en säljs bara med R-Däck, specialltillverkade Bridgestones till deras stora fälgar.
Edit: Kanske andra i EU? Har inte läst eller kollat så mkt på den utom i Japan. _________________ Daniel Gardh Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster" |
||||||
Re:
Säljs med 2 olika däck, Bridgestone RE070R (Premium eller "Black" spec) och standard GT-R har Dunlop SP Sport 600 DSST. Så Porsche borde kommit ner på 7.34 i sämsta fall enligt Nissan. |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 ... 101, 102, 103 >> 13 besök senaste veckan (239512 totalt) |