| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Nurburgring 3-5 oktober?
|
1610 besök totalt |
|
Nurburgring 3-5 oktober?
Någon som är sugen på en höstresa till Nurburgring? Öppettider: Fred. 3/10 8-19. Lörd. 4/10 18-19.30. Sönd. 5/10 14-19. Planerar avresa Helsingborg torsdag eftermiddag. _________________ Jesper Prytz 911, GT3 MKII - 04 VW Tuaureg V6 Vw Passat Tdi 1,9 Opel Vivaro - 10 |
||||
|
Re:
Hemma igen....kl.5.00 i morse...nu kallar jobbet... Kortfattat om resan. Dit...kö, kö, kö.... Nere på fredag kl 02.00, sova till 6.30, frukost, iväg till Ringen, 2:a bilen på banan, ut kl 8.00. Lagom folk, inga köer, bra flyt, sol fram till 14.00, sen kom regnet. Lördag kortpass, sol Söndag middag-kvällskörning, blöt bana o oljespill över stor del av banan. Skönt med drift på 4 hjul och pcm. Bra träning med nya bilen. Säger som vanligt, fucking as vilket ös i turbon. Tog lite tid att bli kompis med den. Skillnad på GT3 - Turbo 9ff. Tung, pcm, ingen motorbroms, sämre bromsar men den laddar iväg, oj, oj, oj .
Samanfattning, Turbon kul allround familjebil med sjukt drag i, GT3 är en GT3. Det ligger bilder i forumet, ska fixa med det efter jobb
_________________ Jesper Prytz 911, GT3 MKII - 04 VW Tuaureg V6 Vw Passat Tdi 1,9 Opel Vivaro - 10 |
||||
|
Re:
Jag tror att bilen hade varit ganska okörbar utan pcm. Mellanbil? Vet inte än. Bilen har redan allt utom uppdaterade bromsar, vilket jag man känna som ett måste.
Det är en kul bil, men GT3 är fortfarande favoriten. Känslan att tokköra GT3:an går inte att beskriva.
_________________ Jesper Prytz 911, GT3 MKII - 04 VW Tuaureg V6 Vw Passat Tdi 1,9 Opel Vivaro - 10 |
||||
|
Re:
Köpt nya skivor och Pagid fram. Får fixa med bilen så fort jag har lite tid över...ska bli kul att testa.
||||
![]() |
Nürburgring
Nurburgring 3-5 oktober?
|
1610 besök totalt |