Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Fråga: Är detta ett ok pris för en lyft?
1696 besök totalt
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960


Trådstartare
Fråga: Är detta ett ok pris för en lyft?

Kanske inte helt rätt forumdel, men jag kunde inte hitta på något bättre.

Jag har köpt en 2pelar lyft i helt ok skick för 7000:-

Jag tyckte det var billigt, men har inga erfarenheter av detta. Så jag undrar bara är detta ett ok pris?

.../Henrik

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Fråga: Är detta ett ok pris för en lyft?

Cammo skrev:
Kanske inte helt rätt forumdel, men jag kunde inte hitta på något bättre.

Jag har köpt en 2pelar lyft i helt ok skick för 7000:-

Jag tyckte det var billigt, men har inga erfarenheter av detta. Så jag undrar bara är detta ett ok pris?

.../Henrik


Hur långt är ett snöre

För att bedöma ett pris, så krävs det liiite mer information.
7000:- låter som det ligger inom spannet: "Du är lurad" till "Du har gjort ett klipp"

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Joel Pennerborn
Köping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 152



Måste ju ha något att jämföra med. Som att ha sex första gången och undrar om det var bra eller dåligt...

_________________
Banbil: Vw Golf Mk1 GTI Brukis/dragare: Volvo 945Ltt
Citera
Tino Carrasco
Ekeby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 242



Re:

Joel Pennerborn skrev:
Måste ju ha något att jämföra med. Som att ha sex första gången och undrar om det var bra eller dåligt...

Eh hade du sex på den lyften hade jag inte köpt den.....

_________________
Tino Carrasco
Ford Capri 2.0 GL 1978
Ford Capri 2.0 GL 1979
Alfa Romeo GT1300 Junior
FIAT 500C Sport Twin Air
Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Men det kanske är schysst att ha sex på lyften.
Då kan man ju variera sig ännu mer i sitt ställningstagande...


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960


Trådstartare
Haha...

Ja vad ska jag säga. En "vanlig" 2 pelar lyft som man ser på verkstäder. Inegn "kina-kopia" Den är i bra skick, ingen rost, lacken är nästan oskadd (utom på lyftarmarna så klart) Vet inte hur gammal sen är.


Jag är nöjd iallla fall, det kanske är huvudsaken..

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



Kolla när den monterades upp/bör vaar samma år som inköpet.

Kolla när den besiktigades senast.

Kolla även hur den har sköts.

Sålde min lift för 4500:- 1999,när jag bytte garage.
den var inte så fräsch.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Märke,modell samt tillverkningsår är bra för att kunna värdera den.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Thompa
haninge /sthlm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72



hur många ton brukar ju vara en ganska vesentlig faktor iofs kanske det faller inom modell??

men som rikt märke så är verktygsbodens 4 tons lyft för 17k http://verktygsboden.se/V06/shop/details.asp?id=8931&Hkat= helt okej för hobby bruk där man kanske hissar upp och ner bilen lite då och då men i en verkstad där du kanske gör 30-40 lyft omdagen kommer den paja fort

_________________
Thomas Pettersson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4960


Trådstartare
Det var en Istobal 2,5 ton. Nu ligger den i garaget. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
FoX
Eskilstuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 375



en "riktig" bil lyft saknar bryggan,med kedja mellan plarna.

men gör det, köpte en ny renoverad på firma för 18 000:-

_________________
/Fredrik Strengbohm
0703252017
Bmw M3 -02
Bmw E30 Turbo -89
Citera
SÄLJES
Fråga: Är detta ett ok pris för en lyft?
1696 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande