| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*
|
2477 besök totalt |
|
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*
Finns olika höjder på oljefilter till Volvo. Jag har själv en 240 som jag har satt oljekylare på o nu så passar inte det vanliga oljefiltret för det tar i extraktorgrenröret. Har halvpanik att få tag i ett sånt i dag (lördag) eller under helgen. Vet att KG säljer men de har stängt på helgen. SÅ jag behöver alltså ett lågt oljefilter AKUT. Någon som har eller vet var jag kan köpa???? Pris efter överenskommelse. Tejptomas@hotmail.com 0707 92 92 23 Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Tackar för alla svaren. Det jag fått reda på idag är att det låga
filtret kommer som ovan nämt redan från marinsidan. Satt på pentamotorerna. Dock så fick jag inte tag på ett sådant idag. Gick in på en lokal bildelsåterförsäljare o fråga mej om lite. De var grymt hjälpsamma o kolla genom sin databas lite efter filter med samma gänga som Volvo har och efter lite jämförande från min sida så hittade jag ett som funkade. Det är egentligen till en Opel. Vet dock ej modell. Filtret är från Mann o heter W712 vill jag minnas. Det är ca 15mm mindre i diameter o ca 10-15mm lägre. Har exakt samma diameter på gummiringen som Volvo så detta filter går att använda utan bekymmer. Än en gång så tackar jag för alla svar. o slutligen måste jag även tacka Håkan på Magnusbildetaljer i Trelleborg. Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
Re:
Låter som ett Saab filter _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Usch... Säg inte så nu så här på en Lördagkväll.
Nej, SXXB ska det inte vara till. Stod Opel på kartongen med. Ska kolla upp det imorn igen. Jag kunde i alla fall använda mej av detta filter men kan inte lova att andra kan göra det. Mitt problem var att min nymonterade oljekylare byggde på så pass mkt så att filtret tog i mitt grenrör. Men nu går det. Mvh Tomas _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
||
|
W712 sitter på gamla Opel och passar, däremot brukar W77 som sitter på marinmotorerna användas när det är trångt på volvo motorerna det är bara 59mm högt mot W712 som är 79mm.
http://www.mann-hummel.com/mf_prodka _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
SÄLJES
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*
|
2477 besök totalt |

