Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*
2477 besök totalt
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104


Trådstartare
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*

Finns olika höjder på oljefilter till Volvo. Jag har själv en 240 som jag
har satt oljekylare på o nu så passar inte det vanliga oljefiltret för det
tar i extraktorgrenröret. Har halvpanik att få tag i ett sånt i dag (lördag)
eller under helgen. Vet att KG säljer men de har stängt på helgen.
SÅ jag behöver alltså ett lågt oljefilter AKUT. Någon som har eller
vet var jag kan köpa???? Pris efter överenskommelse.


Tejptomas@hotmail.com

0707 92 92 23


Mvh Tomas

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005
Inlägg: 403



Re: Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*

Tre butiker som dyker upp i mitt huvud såhär spontant angående lördagsöppet är biltema, ok och mekonomen.

_________________
Peter Strandberg
Alfa Kombi
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Volvo är väl ett hett tips, skulle tro att dom bara för det lägre filtret som kom till aluminium motorn.

_________________
Gerhard Petersson
Citera
JE Jr
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 154



ÄR inte det lägre filtret till någon Pentamodell egentligen? om det är så så kika i närmsta båtaffär.

_________________
Johan Eriksson
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



140 filtret är väl drygt 10cm högt

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104


Trådstartare
Tackar för alla svaren. Det jag fått reda på idag är att det låga
filtret kommer som ovan nämt redan från marinsidan. Satt på
pentamotorerna. Dock så fick jag inte tag på ett sådant idag.
Gick in på en lokal bildelsåterförsäljare o fråga mej om lite.
De var grymt hjälpsamma o kolla genom sin databas lite efter
filter med samma gänga som Volvo har och efter lite jämförande
från min sida så hittade jag ett som funkade. Det är egentligen
till en Opel. Vet dock ej modell. Filtret är från Mann o heter W712
vill jag minnas. Det är ca 15mm mindre i diameter o ca 10-15mm lägre.
Har exakt samma diameter på gummiringen som Volvo så detta filter
går att använda utan bekymmer. Än en gång så tackar jag för alla svar.

o slutligen måste jag även tacka Håkan på Magnusbildetaljer i Trelleborg.



Mvh Tomas

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5974



Re:

Tejptomas skrev:
Filltret är från Mann o heter W712
vill jag minnas. Det är ca 15mm mindre i diameter o ca 10-15mm lägre.
Har exakt samma diameter på gummiringen som Volvo så detta filter
går att använda utan bekymmer.

Låter som ett Saab filter

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Tejptomas
Trelleborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 104


Trådstartare
Usch... Säg inte så nu så här på en Lördagkväll.
Nej, SXXB ska det inte vara till. Stod Opel på kartongen med.
Ska kolla upp det imorn igen. Jag kunde i alla fall använda mej
av detta filter men kan inte lova att andra kan göra det.
Mitt problem var att min nymonterade oljekylare byggde på
så pass mkt så att filtret tog i mitt grenrör. Men nu går det. thumbs up



Mvh Tomas

_________________
Tomas Magnusson
B.A.D - Bad Attitude Drifters
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3192



W712 sitter på gamla Opel och passar, däremot brukar W77 som sitter på marinmotorerna användas när det är trångt på volvo motorerna det är bara 59mm högt mot W712 som är 79mm.

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6& . . . .

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
SÄLJES
Köpes: Låga oljefiltret till Volvo *AKUT*
2477 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande