Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2849 besök totalt |
Annonsdelen, dela i kategorier?
Kollar rätt mycket annonser och det blir rätt kladdigt i den delen. Varför inte ha subforum till annonsdelen med Kategorierna Bilar säljes, Delar/tillbehör säljes och ha en Övrigt del? Bra mycket mer överskådligt och lätt hittat samt folk behöver nog inte lyfta sina trådar var 5e minut då det inte kommer att bli lika mycket tryck. Bra idé? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Lustigt... Funderade på exakt samma sak själv för någon dag sedan.
![]() Jag tycker det låter som en bra idé. Bilar säljes Bilar köpes Delar säljes Delar köpes ![]() ![]() |
||||
Jättebra idé
![]() ![]() Vilka kategorier som behövs går väl alltid att diskutera men fler än vad det är nu vore riktigt bra ![]() |
||||
Skoja att man inte är ensamen om denna tanke. Vad delarna sen ska heta mm är upp till ägaren mer tanken jag vill lobba för.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
Dessutom blir det inte lika viktigt att "uppa" sin egen annons ju fler kategorier det finns ![]() ![]() |
||||
Det går inte att göra "underforum" så det blir isf istället så att listan av forum blir ännu lite längre vilket... ja.... eehhh... listan är ju ganska lång redan
![]() ![]() Men man kanske skulle ha ett k&s-forum för svängbara ( ![]() Tänker, tänker, tänker..... _________________ ![]() |
||||
Re:
Underforum går att göra om man kan tänka sig att installera hack/modifikationer http://www.daniweb.com/forums/thread http://www.phpbb.com/community/viewt _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
Re:
Jag vet men det är en hel del jobb att hålla rullande vid uppateringar. _________________ ![]() |
||||
Man kan inte göra så att de olika delarna placeras olika beroende på hur man söker i forumet?
Eller att man färgkodar de olika avdelningarna. Det blir ju fortfarande i samma skärm, men de olika delarna sticker ju ut lite. om nån fattar vad jag menar... ![]() |
||||
Re:
Så är det ju redan ![]() och de fyra favoritlänkarna man kan välje exakt vilka forum man vill se i olika kombinationer ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Det där har jag aldrig fått att funka. Tycker mest att de är ivägen. *skäms lite över min okunskap där* |
||||
En sak jag undrar över är om man inte kunde låta skaparen av en annons få radera den efter att det är sålt eller om man ångrar sig? Kanske redan har diskuterats här, ber om ursäkt isåfall.
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Tykcer fördelarna överväger nackdelarna. Ja längre men det blir så mycket lättare och överskådligt när man väl kommer in i den rätta kategorin. Tänkt något mer på detta? Att slippa upp allt och slippa att en annons drunknar rätt snabbt vore rätt trevligt. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Jag är för att dela upp i tex rejsprylar + övriga ting eller liknande, men jag ser en poäng i att ha köp och sälj tillsammans.
Köpesannonser är ovanligare än sälj, så det borde inte bli kluttrat, samt att ofta går man inte in i köpesforum (inte jag iaf) men om man läser köpesannonser bland säljes så ser man ju dem. ![]() _________________ William Ekström |
||||
Re:
Du har rättighet att radera dina inlägg i Köp & sälj såvida ingen har postat ett inlägg efter det du vill radera. Är varan såld så finns ju möjligheten att editera inlägget och på så vis ta bort texten. Att låta annonser med varor som blivit sålda vara kvar kan vara bra för att skapa sig en uppfattning om olika varors värde i efterhand. om en annons verkligen måste tas bort så är det inte längre bort än ett pm till en moderator så fixar vi det. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Med drygt 160 köp/säljtopics i veckan (det är iaf 160 trådar innan man hittar nån som inte rörts på en vecka) så behöver man vara väldigt tydlig i rubriken för att annansen skall hittas (om det inte är nåt hett, det är ju många som bevakar forumet minst en gång i timmen).
Kanske skulle man fundera på en indexsida liknande den i eftersnacksforumet (träffar i datumordning). Men hur trådas skall "klustras" är ju lite komplicerat. Kanske mha ett liten nyckelordslista för rubrikord som dessutom bör vara känd av annonsförfattarna (allt med "bmw" skulle ju kunna ha en egen kategori, längst ner i liten stil (för att få plats) ![]() ![]() Hur detta skall kodas vill jag inte dra mig in på, men det kanske skulle kunna gå att göra nåt halvdant som ger ett mervärde. Att ha allt i en hög är det en poäng med, då skriver man inte in annonsen fel och man slipper gränsdragningar. Hmm. tänk på en lista av topics som via förbockning av nyckelord filtreras direkt (precis som sökfunktionen men direktare och mer komprimerad design). |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2849 besök totalt |