Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Annonsdelen, dela i kategorier?
2849 besök totalt
robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Kollar rätt mycket annonser och det blir rätt kladdigt i den delen. Varför inte ha subforum till annonsdelen med Kategorierna Bilar säljes, Delar/tillbehör säljes och ha en Övrigt del?

Bra mycket mer överskådligt och lätt hittat samt folk behöver nog inte lyfta sina trådar var 5e minut då det inte kommer att bli lika mycket tryck.

Bra idé?

Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Lustigt... Funderade på exakt samma sak själv för någon dag sedan.

Jag tycker det låter som en bra idé.

Bilar säljes
Bilar köpes
Delar säljes
Delar köpes

thumbs up thumbs up
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

och en kategori som heter auktion eller anbud

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Jättebra idé thumbs up

Vilka kategorier som behövs går väl alltid att diskutera men fler än vad det är nu vore riktigt bra

robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Skoja att man inte är ensamen om denna tanke. Vad delarna sen ska heta mm är upp till ägaren mer tanken jag vill lobba för.

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

robber skrev:
Skoja att man inte är ensamen om denna tanke. Vad delarna sen ska heta mm är upp till ägaren mer tanken jag vill lobba för.

Dessutom blir det inte lika viktigt att "uppa" sin egen annons ju fler kategorier det finns thumbs up

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det går inte att göra "underforum" så det blir isf istället så att listan av forum blir ännu lite längre vilket... ja.... eehhh... listan är ju ganska lång redan när man kommer in i forumet.

Men man kanske skulle ha ett k&s-forum för svängbara ( ) bilar och et k&s för allt övrigt. Men som sagt jag vet inte om jag vill att listan av forum ska bli ännu längre, dvs om fördelen överväger nackdelen. Som det är nu så är det ju skoj o kika i köp o sälj på det sättet att man ser de mest skilda spännande saker i en stor blandning.

Tänker, tänker, tänker.....

Luleå
Här sen Apr 2005

Re:

Underforum går att göra om man kan tänka sig att installera hack/modifikationer

http://www.daniweb.com/forums/thread32924.html
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=336974

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

jol skrev:
Underforum går att göra om man kan tänka sig att installera hack/modifikationer

http://www.daniweb.com/forums/thread32924.html
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=336974

Jag vet men det är en hel del jobb att hålla rullande vid uppateringar.

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Man kan inte göra så att de olika delarna placeras olika beroende på hur man söker i forumet?
Eller att man färgkodar de olika avdelningarna. Det blir ju fortfarande i samma skärm, men de olika delarna sticker ju ut lite.

om nån fattar vad jag menar...

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Roger Gustafsson skrev:
Man kan inte göra så att de olika delarna placeras olika beroende på hur man söker i forumet?
Eller att man färgkodar de olika avdelningarna. Det blir ju fortfarande i samma skärm, men de olika delarna sticker ju ut lite.

Så är det ju redan Länken som heter Allt: 24h tex

och de fyra favoritlänkarna man kan välje exakt vilka forum man vill se i olika kombinationer

Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Roger Gustafsson skrev:

Så är det ju redan Länken som heter Allt: 24h tex

och de fyra favoritlänkarna man kan välje exakt vilka forum man vill se i olika kombinationer

Det där har jag aldrig fått att funka. Tycker mest att de är ivägen. *skäms lite över min okunskap där*

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

En sak jag undrar över är om man inte kunde låta skaparen av en annons få radera den efter att det är sålt eller om man ångrar sig? Kanske redan har diskuterats här, ber om ursäkt isåfall.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
Det går inte att göra "underforum" så det blir isf istället så att listan av forum blir ännu lite längre vilket... ja.... eehhh... listan är ju ganska lång redan när man kommer in i forumet.

Men man kanske skulle ha ett k&s-forum för svängbara ( ) bilar och et k&s för allt övrigt. Men som sagt jag vet inte om jag vill att listan av forum ska bli ännu längre, dvs om fördelen överväger nackdelen. Som det är nu så är det ju skoj o kika i köp o sälj på det sättet att man ser de mest skilda spännande saker i en stor blandning.

Tänker, tänker, tänker.....

Tykcer fördelarna överväger nackdelarna. Ja längre men det blir så mycket lättare och överskådligt när man väl kommer in i den rätta kategorin.

Tänkt något mer på detta? Att slippa upp allt och slippa att en annons drunknar rätt snabbt vore rätt trevligt.

Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Jag är för att dela upp i tex rejsprylar + övriga ting eller liknande, men jag ser en poäng i att ha köp och sälj tillsammans.

Köpesannonser är ovanligare än sälj, så det borde inte bli kluttrat, samt att ofta går man inte in i köpesforum (inte jag iaf) men om man läser köpesannonser bland säljes så ser man ju dem.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

johan sjöström skrev:
En sak jag undrar över är om man inte kunde låta skaparen av en annons få radera den efter att det är sålt eller om man ångrar sig? Kanske redan har diskuterats här, ber om ursäkt isåfall.

Du har rättighet att radera dina inlägg i Köp & sälj såvida ingen har postat ett inlägg efter det du vill radera.
Är varan såld så finns ju möjligheten att editera inlägget och på så vis ta bort texten.
Att låta annonser med varor som blivit sålda vara kvar kan vara bra för att skapa sig en uppfattning om olika varors värde i efterhand.

om en annons verkligen måste tas bort så är det inte längre bort än ett pm till en moderator så fixar vi det.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Med drygt 160 köp/säljtopics i veckan (det är iaf 160 trådar innan man hittar nån som inte rörts på en vecka) så behöver man vara väldigt tydlig i rubriken för att annansen skall hittas (om det inte är nåt hett, det är ju många som bevakar forumet minst en gång i timmen).

Kanske skulle man fundera på en indexsida liknande den i eftersnacksforumet (träffar i datumordning). Men hur trådas skall "klustras" är ju lite komplicerat. Kanske mha ett liten nyckelordslista för rubrikord som dessutom bör vara känd av annonsförfattarna (allt med "bmw" skulle ju kunna ha en egen kategori, längst ner i liten stil (för att få plats) ).

Hur detta skall kodas vill jag inte dra mig in på, men det kanske skulle kunna gå att göra nåt halvdant som ger ett mervärde.
Att ha allt i en hög är det en poäng med, då skriver man inte in annonsen fel och man slipper gränsdragningar.

Hmm. tänk på en lista av topics som via förbockning av nyckelord filtreras direkt (precis som sökfunktionen men direktare och mer komprimerad design).

Foruminfo/frågor
2849 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande