Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 4964 besök totalt |
|
||||||
Jisses vilket ladd.
![]() Men tänk om han brydde sig om spårvalen ltie mera, då skulle han vara oslagbar. Ytterspår och missad apex kan bevisligen kompenseras med hästarna och 4wd grppet hos en riktig pokemonracer. ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
visst det är ingen endurance, men jag har en känsla att när det bara gäller ett varv, är det nog en hel del folk som satsar 110% och laddar lite extra.. då blir det oftast inte bästa spårvalen..
![]() men är inte 4wd snabbast som rally-style, med tanke på att det skottar på rätt bra även över gränsen? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
Nån Apex är ju aldrig fel men kanske går det fortare om man kan stampa fullt 10meter tidigare än om du maximerar hastigheten ut ur kurvan (beror säker på hur lättkörd effektkurvan är också). Rallycrossbilar på bana borde ju kunna uppvisa nåt liknande. Hansen, Eklund mfl i Time Attack, kanske Pike PeakSAABen osv.. Det skulle ju kunna dra lite publik iaf ![]() |
||||||
Riktigt härlig film!!!!!
Helt klart är att detta är riktigt hård attack och helt klart ett koncept av körning med balla bilar och helt klart något jag gärna ser mer av ![]() |
||||||
Jag har bevittnat ett Bilsport Tunertest en gång och de når inte ens upp till 25% av denna video, Gullabos körning oräknad men jag kan ändå inte tänka mig att det är i närheten. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
När jag körde på Mantorp med en Impreza gick det snabbast när man kastade runt den i stället för att köra mjukt och kontrollerat. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
Sedan är det ju bevisat att Gullabo må vara jämnsnabb men inte snabbast. Finns ju minst två gatbilar som andra förare presterat bättre med samma dag. _________________ Anders Hansson |
||||||
Går väl inte jämnföra alls med tunertest, dom kör ju en timeattack serie i england, flera olika klasser varav denna Subaru såklart går i högsta.
Roger Clark motorsport verkar va ett typiskt familjeföretag där föraren av Subarun heter olly Clark. Dom körde för övrigt 6 omgångar i år, så förklara för mig hur detta kan jämnföras med tunertest och att det är företags demobilar ![]() Dom har sänt deltävlingarna på motors tv för övrigt. EDIT: såg nu att det snacket var om tävlingarna som va både 402m, stående kilometern o konbana, men det är ju som sagt inte huvudändamålet för bilen iaf ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||||
En god idé med time attack som tävlingsform här hemma ![]() Var inte en ST bil eller GT kärra som ens var i närheten av Eklunds tider runt F2 slingan. Inte ens Henrik Roos oreca viper om jag minns rätt. Håller f.ö. med om att linjen är lika viktig i en time atack som om du ska åka fort i ett helt race. I anant fall skulle ju raceåkarna ha andra spårval i sueprpole och shot out. Tror det beror mest på att det är lite roligare på kontoret när man får leka lite och att bilen har effekt och traction nog att till viss del kompensera för mindre optimalt spårval och kanske en inte helt optimal chassibalans. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Skulle ju också kunna bero på att bilen inte var så välbalanserad, så att du var tvungen att "köra runt" problemet och därför fick bättre tider med mer provocerad körning. Nör jag provade en Gr N Subaru på isbana upplevde jag samma sak. Den påminde om en gammal Gr 2 V4 som krävde en provocerande körstil för att kompensera en markant inital udnerstyrning. De få försök jag på stneåldern gjorde i en f.d. SueprStar Camaro gav samma resultat. Gasnak udnerhållande ska erkännas, men om jag skulle rejsa på allvar hadej agn og varit mera frustrerad över att behöva brottas med grejorna... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 4964 besök totalt |