Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Slitna däck 205 & 225 50/15" sökes
8 besök senaste veckan (573 totalt)
Staffan Lindén
Klippan
Här sen Apr 2004
Inlägg: 466


Trådstartare
K: Slitna däck 205 & 225 50/15" sökes

Det är snart tid att sätta ner mitt bygge på hjul och för det behöver jag just hjul.

Fälgar har jag så jag söker alltså 2st 205/50R15 och 2st 225/50R15 däck.

Helst riktigt slitna så jag slipper betala så mycket för dem och helst inom ett vettigt avstånd till Lund/Klippan för att slippa fraktkostnad.

PM:a om du har några gamla däck som du vill bli av med...

_________________
Staffan Lindén

Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343

Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight=
Citera
wiking72
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 681



Jag kan läsa vad det står men det går inte bra med 195/50 15? för jag tror jag har 4 st i hyffsat skick

_________________
Stefan Lindh

Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC
Bygger Manta B med 3.0 TIC

https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2332



Jag har 2st 205:or men de ligger på fälg... du får däcken om du avlägsnar fälgarna som jag vill behålla.

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
Staffan Lindén
Klippan
Här sen Apr 2004
Inlägg: 466


Trådstartare
Re:

wiking72 skrev:
Jag kan läsa vad det står men det går inte bra med 195/50 15? för jag tror jag har 4 st i hyffsat skick


Nja, Det är rätt viktigt att det är rätt dimension eftersom jag ska göra breddningen av skärmarna med utgång från hjulen samt även tillverka styrstoppet. Men tack för erbjudandet.

Bladh skrev:
Jag har 2st 205:or men de ligger på fälg... du får däcken om du avlägsnar fälgarna som jag vill behålla.


Helk klart intressant. Jag håller mig lite lugn för om jag kan slippa kränga av hjul så är det så klart att föredra... Jag återkommer.

_________________
Staffan Lindén

Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343

Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight=
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2332



Det finns 205:or i r-däck lösa men de är nog bredare än vanliga 205:or... beror på vad du ska köra på bilen sedan.

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
SÄLJES
K: Slitna däck 205 & 225 50/15" sökes
8 besök senaste veckan (573 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande