| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: ATL fuelcell 100 liter.
|
2 besök senaste veckan (2847 totalt) |
|
S: ATL fuelcell 100 liter.
Hej, Jag tänkte kolla om det finns något intresse för min tank. Det är alltså en ATL på 100 liter med utgången FIA-datum (06/05). Alulåda finns till. Locket är nytt, inga pick uper, anslutningar etc. Perfekt för långloppsbilar! Bud eller bytes mot Ford Kent-delar, eller mindre fuelcell på ca 50 lit.
_________________ Håkan Persson |
||||||
Dock inte om man vill köra någon laglig långloppsserie eftersom en tank med utgånget datum EJ blir godkänd vid regbesikting... _________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Det var som f-n! Hade ingen aning om det. Innebär det att allt ska var Fia godk. vid regbes? Bild på lådan..
Något hemmabygge, skulle jag tro. Mått kommer.. _________________ Håkan Persson |
||||||
|
Re:
Jag har en utgången tank på 60 liter...någonting... Det kunde ju kanske vara intresant att byta rakt av....men min låda är sååå mycket finare än din..
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja, för att överhuvudtaget få använda en säkerhetstank till motorsport som sanktioneras av SBF (dvs i princip all racing) måste den vara FIA-godkänd och datumet får inte vara utgånget... Det går att förlänga datumet 2 år från befintligt utgångsdatum om man skickar tillbaka tanken till tillverkaren, men det brukar kosta så mycket att det inte lönar sig... Ledsen om jag "kladdar" ner din tråd, men det vore ju inte kul om någon köpte den och sen inte får använda den... Så tyvärr är det bara i en gatbil den är användbar... Kanske något för Ringenfantaster eller dylikt dock... _________________ Tobbe Sällfors BMW 2002, Grupp 2 Nürburgring Nordschleife: 9.11 |
||||||
|
Jag skulle gissa på att det är denna modell.
SA126A 28.90" x 17.00" x 13.95" Läs mer på www.atlinc.com _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Enl ATL detta: Yes, ATL's Sports Cells and Saver Cells offer good resistance to aromatic gasoline, diesel, Jet fuels, ethanol, methanol, bio-diesel, M85 _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
har vi nån budgivning då!?
Vill ju inte gå in med första budet..! Det är jag för blyg för,,
_________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||||
|
Hej,
Sorry att jag inte svarat. Konstigt att jag inte fått ngt mail om uppdatering..? Nåväl, måtten är 740x425x350 (LxBxD) Dude hade rätt, det är en SA126A. Jag är i första hand intresserad av att byta. Håkan, din 60 liters tank är intressant, lagom storlek för mig. TS, jag sov nog på licens kursen. Bättring lovas! /Hp _________________ Håkan Persson |
||||||
|
Re:
När jag hade en lika dan (om inte det är min gamla?) Då hörde jag med NBM Hydraulic och dom kunde tydligen oxå förlänga datumet från befintligt utgångsdatum _________________ Douglas Ebbersten |
||||||
|
Re:
Jupp det kan dom och det kostar mellan 1500-2000:-. Fast man kan bara förlänga ifrån utgångsdatumet som står på tanken. Har tanken gått ut 2007, så är det kört för 2009. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: ATL fuelcell 100 liter.
|
2 besök senaste veckan (2847 totalt) |
