Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: ATL fuelcell 100 liter.
2 besök senaste veckan (2847 totalt)
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
S: ATL fuelcell 100 liter.

Hej,

Jag tänkte kolla om det finns något intresse för min tank.
Det är alltså en ATL på 100 liter med utgången FIA-datum (06/05).
Alulåda finns till.

Locket är nytt, inga pick uper, anslutningar etc.

Perfekt för långloppsbilar!

Bud eller bytes mot Ford Kent-delar, eller mindre fuelcell på ca 50 lit.


_________________
Håkan Persson
Citera
Enzo Molinari
Gävle
Här sen Dec 2004
Inlägg: 246



Mått?

_________________
Michael Lindh
leg. bildåre
projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo"
Citera
TS
Gbg
Här sen Dec 2007
Inlägg: 186



Citat:
Det är alltså en ATL på 100 liter med utgången FIA-datum (06/05)

Citat:
Perfekt för långloppsbilar!


Dock inte om man vill köra någon laglig långloppsserie eftersom en tank med utgånget datum EJ blir godkänd vid regbesikting...

_________________
Tobbe Sällfors
BMW 2002, Grupp 2
Nürburgring Nordschleife: 9.11
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Har du bild på aluminiumlådan?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Re:

TS skrev:
Citat:
Det är alltså en ATL på 100 liter med utgången FIA-datum (06/05)

Citat:
Perfekt för långloppsbilar!


Dock inte om man vill köra någon laglig långloppsserie eftersom en tank med utgånget datum EJ blir godkänd vid regbesikting...


Det var som f-n! Hade ingen aning om det. Innebär det att allt ska var Fia godk. vid regbes?


Bild på lådan..

Något hemmabygge, skulle jag tro.


Mått kommer..

_________________
Håkan Persson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Re:

old blue oval skrev:

Bild på lådan..


Jag har en utgången tank på 60 liter...någonting...
Det kunde ju kanske vara intresant att byta rakt av....men min låda är sååå mycket finare än din..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
TS
Gbg
Här sen Dec 2007
Inlägg: 186



Citat:
Det var som f-n! Hade ingen aning om det. Innebär det att allt ska var Fia godk. vid regbes?


Ja, för att överhuvudtaget få använda en säkerhetstank till motorsport som sanktioneras av SBF (dvs i princip all racing) måste den vara FIA-godkänd och datumet får inte vara utgånget... Det går att förlänga datumet 2 år från befintligt utgångsdatum om man skickar tillbaka tanken till tillverkaren, men det brukar kosta så mycket att det inte lönar sig...

Ledsen om jag "kladdar" ner din tråd, men det vore ju inte kul om någon köpte den och sen inte får använda den... Så tyvärr är det bara i en gatbil den är användbar... Kanske något för Ringenfantaster eller dylikt dock...

_________________
Tobbe Sällfors
BMW 2002, Grupp 2
Nürburgring Nordschleife: 9.11
Citera
Enzo Molinari
Gävle
Här sen Dec 2004
Inlägg: 246



Hur var det med måtten då?

_________________
Michael Lindh
leg. bildåre
projekt mittmotormonster: Dallara X1/9 "Il Bastardo"
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



och den funkar bra med diesel!`?

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag skulle gissa på att det är denna modell.
SA126A 28.90" x 17.00" x 13.95"

Läs mer på www.atlinc.com

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Tjipp skrev:
och den funkar bra med diesel!`?


Enl ATL detta:
Yes, ATL's Sports Cells and Saver Cells offer good resistance to aromatic gasoline, diesel, Jet fuels, ethanol, methanol, bio-diesel, M85

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



har vi nån budgivning då!?
Vill ju inte gå in med första budet..!
Det är jag för blyg för,,

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356


Trådstartare
Hej,
Sorry att jag inte svarat. Konstigt att jag inte fått ngt mail om uppdatering..?

Nåväl, måtten är 740x425x350 (LxBxD) Dude hade rätt, det är en SA126A.

Jag är i första hand intresserad av att byta.
Håkan, din 60 liters tank är intressant, lagom storlek för mig.

TS, jag sov nog på licens kursen. Bättring lovas!

/Hp

_________________
Håkan Persson
Citera
BMW346
Stockholm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 44



Re:

TS skrev:
Citat:
Det var som f-n! Hade ingen aning om det. Innebär det att allt ska var Fia godk. vid regbes?


Ja, för att överhuvudtaget få använda en säkerhetstank till motorsport som sanktioneras av SBF (dvs i princip all racing) måste den vara FIA-godkänd och datumet får inte vara utgånget... Det går att förlänga datumet 2 år från befintligt utgångsdatum om man skickar tillbaka tanken till tillverkaren, men det brukar kosta så mycket att det inte lönar sig...

Ledsen om jag "kladdar" ner din tråd, men det vore ju inte kul om någon köpte den och sen inte får använda den... Så tyvärr är det bara i en gatbil den är användbar... Kanske något för Ringenfantaster eller dylikt dock...


När jag hade en lika dan (om inte det är min gamla?) Då hörde jag med NBM Hydraulic och dom kunde tydligen oxå förlänga datumet från befintligt utgångsdatum

_________________
Douglas Ebbersten
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

BMW346 skrev:
TS skrev:
Citat:
Det var som f-n! Hade ingen aning om det. Innebär det att allt ska var Fia godk. vid regbes?


Ja, för att överhuvudtaget få använda en säkerhetstank till motorsport som sanktioneras av SBF (dvs i princip all racing) måste den vara FIA-godkänd och datumet får inte vara utgånget... Det går att förlänga datumet 2 år från befintligt utgångsdatum om man skickar tillbaka tanken till tillverkaren, men det brukar kosta så mycket att det inte lönar sig...

Ledsen om jag "kladdar" ner din tråd, men det vore ju inte kul om någon köpte den och sen inte får använda den... Så tyvärr är det bara i en gatbil den är användbar... Kanske något för Ringenfantaster eller dylikt dock...


När jag hade en lika dan (om inte det är min gamla?) Då hörde jag med NBM Hydraulic och dom kunde tydligen oxå förlänga datumet från befintligt utgångsdatum


Jupp det kan dom och det kostar mellan 1500-2000:-. Fast man kan bara förlänga ifrån utgångsdatumet som står på tanken. Har tanken gått ut 2007, så är det kört för 2009.

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
SÄLJES
S: ATL fuelcell 100 liter.
2 besök senaste veckan (2847 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande