Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6244 besök totalt |
Jorå, helt tappad bakom en skiftnyckel är jag inte ![]() Uppfödd i ett rallygarange i Rö, i Roslagen ( ![]() ![]() Skruvandes genom tonåren, utbildad bil-mekaniker/elektriker så visst skall jag klara av att hålla efter en Porsche rent allmänt ![]()
Helt rätt, ser ut som om det ligger en tältsäng och ruvar bakom stolarna ![]() Anders, du har ju en CS, klarar kroppen av en längre stint i dom stolarna? (inte bara en "nörd" som gått direkt från Britax junior till racestol, utan vi vanliga kontorsstolsråttor?) ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Elise eller MG/TF är väl de enda alternativen.
![]() Har kört en MG/TF160 1300 mil under sommaren och man kan inte klaga på prestandan. Hyggliga lastutrymmen och mycket snyggare än mx5 som mest ser ut som en algrensbil eller nått ![]() MG är väl tyvärr inte ett märke som håller värdet så bra då kanske en begagnad elise är bättre. Är ju samma motor i dom så det skiljer ju bara några hundra kilo i vikt och lite annat ![]() _________________ Kör: Ja, MG TF160 Åker: Nej |
||||
När du beskrev bilen i din första post så lät det som en 911:a.....
![]() Nog babblat om den modellen. Jag tänkte på det här med ekonomi. Miatan har ju varit känd för bra andrahandsvärde, men en 968CS är oslagbar i denna liga. Den är 100% värdebeständig vid måttliga körsträckor och ömt vårdande, vilket är självklart för hobbybilen. Den kostar ju dock lite mer än de andra. Du kanske får lägga 100 kkr mer än på en miata men med en bruttoränta på 7% motsvarar det ca 5000 kr i värdeminskning per år. Det jag försöker säga är att det borde vara billigare att äga en 968CS än en 968, trots det högre inköpspriset. Med entusiastförsäkring genom PCS kostar den mindre än 2000 per år i helförsäkring. Dessutom får du tillgång till Porscheklubbens alla bankörningar och slalomtävlingar. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Låter som om du vill ha fler kompisar till PCS... ![]() Tittar vi på alternativen så skiljer det inte så mycket i pris som du refererat till här ovan, en Miata -0X (jo, "nytt" skall det vara i så fall) eller en Mr2S så ligger dessa i trakterna kring 150Kkr. en schyst CS landar väl staxt under 200Kkr så, rent ekonomiskt är det nog rätt... Finns lite att torrköra under vintern för att hitta rätt!! ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Självklart... ![]()
Funderar du på så ny "Riskokare" så kommer ju affären i ett helt annat perspektiv. Då är ju CS:en ett ännu bättre köp! ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Kan bara säga en sak...en Miata ska vara en Mk1:a...lättare, roligare, billigare...helt enkelt en mkt mer renodlad sportbil utan komforttjafs som skinnklädsel, klocka å annat oväsentligt! Dessutom snyggare (fast det är ju så klart en smaksak
![]() _________________ /Patrik Rylander |
||||
Ny och ny... säg 01-02:a någonting i så fall... ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
CS-orginalskalstolarna är rätt bekväma och rymliga vad jag känt när jag provsuttit ![]() ![]() ![]()
Ja men dåå är det ju hellugnt ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Just så ![]() ![]() Martin B: MG snyggare än miata ![]() ![]() Nä, ska det vara brittiskt ska det vara Lotus ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Miatan saknar kvinnliga former vilket dom flesta fina sportbilar brukar ha. Det är viktigt med en rejäl fin bak ![]() ![]() Håller med om lotusen blir nog en sådan nästa gång måste bara ha lite mer pengar först. ![]() _________________ Kör: Ja, MG TF160 Åker: Nej |
||||
De nyare miatornas bakände är en detalj jag inte gillar; skärmarna och mitten på bakänden är de högsta punkterna medan det som ligger däremellan är lägre - ungefär som 3 pucklar (också en beskrivning ![]() ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Jo, visst skulle en Elise sitta som en smäck!! Sedan jag såg dig och dina Elise-kompisar på Sportscar... på Mantorp i somras så har jag varit lite smygsåld på en sådan. Poblemet där är dock priset samt att komfort och ljudvolym inte riktigt kvalar in i min plan (rätta mig om jag har fel? får aldrig med frun i en sådan heller...) Efter att ha läst reportaget om din Elise och JohanR's MR2 så har Toyotan kommit in i matchen. Men skall man lyssna på Anders så är det väl bara att ![]() ![]() ![]() ![]() Tur att vintern är lång och att ni är många som vill hjälpa mig rätt ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Flippflopp lysen är något som världen skulle klarat sig utan ![]() Sen fanns det juh inte så överdrivet mycket att välja bland motormässigt sätt. Då är väll ändå en mk2 MR2'a både snyggare och snabbare ![]() |
||||
Vill ju såklart inte påverka dig åt något håll Robert men det finns en 968CS till salu på Porscheklubbens hemsida
![]() Edit:det funkade inte såklart...du får leta där själv ![]() klicka på annonstorget,sedan visa annonser,klicka i bilar Porsche osv. sidan är från stenåldern ![]() http://www.porsche.nu/html_swedish/g _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
Kan väl hålla med om att flippflopps lysena inte är det vackraste världen skådat men dom kan man komma undan att använda i de flesta lägen...finns till och med satser alla Pär:s Porsche så man blir av med dom helt. Motoralternativen var 115 eller 130 hästar och jag tror inte en MR2:a är speciellt mycket snabbare än nån av Miatorna...Miatan är ju väldigt lätt ![]() Därmed inte sagt att en MR2:a är trevlig ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||||
Lysena är ju ganska lätt fixade - strunta i att fälla upp dem bara ![]() Motorer: Jag trodde inte att rejsa-folk begränsades av vad som sitter som standard i bilmodellen man gillar ![]() Finns det överhuvudtaget någon sportvagn med större eftermarknadssortiment (turbo, kompressor, konventionell trimning, chassi, bromsar, etc.) än världens mest sålda roadster (miatan alltså, om nu någon missat det ![]() MR2 snyggare? - Smaksak MR2 snabbare? - Jasså? Man lär sig något nytt varje dag ![]() ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Var en kille på Ringers list som hyrde en MG, det var den enda bil han snurrat med där någonsin, på köpet två ggr samma varv!
![]() om du inte hade strukit Z3 så hade jag föreslagit en Z3 3.0i Coupé eller M Coupé men det kan jag ju inte göra nu. Av de alternativ du har kvar är ju en 968 gjuten men varför inte en 944 Turbo? Snabbare bil går knappast att få för de pengarna. ![]() |
||||
Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus? Turbo och kompressorsater finns det gott om till miatan, men dessa är juh också olagliga ![]() Sen att jag tycker att mr'2an är snyggare är som sagt en smaksak. Men jag tror nog garanterat inte att en miata hänger på en MR2 turbo ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6244 besök totalt |