| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Skärmrullare
|
4843 besök totalt |
|
S: Skärmrullare
Sänkt karossen eller bytt till bredare däck så det skrapar i hjulhusen? Hyr min skärmrullare och valsa skärmkanterna, och detta utan att behöva lacka om bilen! Verktyget passar de flesta bilar och bultmönster. 500:-/3 dagar.
_________________ David Lindblom |
||||||
Antingen det eller frakt tur och retur för 370:- inom Sverige.
Har tyvärr ingen värmepistol som jag kan skicka med. Ska även funka med hårtork enligt vissa. _________________ David Lindblom |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
jo ja vet, men tänkte att det kanske kan vara svårt å få rätt å jämn värme me en sådan? trodde man använde nån stor fläkt liknande sak. _________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||
Jo det finns allt några stycken. Bak gör det mycket att bara vika upp kanten. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||||
|
Ett varningens ord i all välmening, en hårtork fungerar inte att värma upp en skärmkant till 60 grader!
Stick in fingrarna i varmvattnet i en normal kökskran satt på varmaste vattentemperatur så brukar det vara 60-65 grader. En skärm svalnar snabbt och måste därför värmas över en stor yta runt skärmkanten. En värmepistol kommer att funka hyffsat. Det bästa är att låta bilen stå ute i sommarsolen innan man rullar, ...men nu är det vinter så... /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Ja...men blir det snyggt ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Ja det brukar se riktigt bra ut, bekymret är bara att det blir svårt att få dit innerskärmen fram efter att man rullar kanten. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||||
Då får man väl lämna dom hemma då.....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Det går att få dit dem ändå, jag har lyckats när jag valsat skärmar
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
|
Re:
Ingen som har lite mer bilder på en sån apparat?=) hade gärna vilja haft de lr gärna nån slags ritning.. Lr om ingen har någon att Sälja?!? _________________ Joakim Grönberg |
||||||
|
Har utfört skärmkantsrullning på min sons Golf med grejerna från DLI-Teknik och kan bara säga att jag är supernöjd med både sättet att hyra / skicka och returnera rullaren samt betalningen av det hela . Resultatet är också bra, vi skulle lacka om bilen så vi rullade lite "vårdslöst" utan att tänka på lacken men ändå höll den väldigt bra . Värmepistol gör säkert susen och lite varsam rullning.
Kolla gärna på www.garaget.org/eastmotorsport //Hälsningar från Östersund |
||||||
|
Re:
Jaja okej, fast hade gärna velat ha en egen.. De är ofta man har behövt en sån på några bilar=) Har bjudat lite på ebay men få försöka lite t då.. _________________ Joakim Grönberg |
||||||
|
Hur mycket är det man rullar?
Bara den vikta kanten i skärmen eller kan man putta ut hela skärmen lite? |
||||||
|
Re:
I vårt fall var det den invikta kanten men visst blev det några mm på hela skärmen också. Är man ute efter en våldsam breddbing krävs mer jobb och mycket värme och då också en annan rulle som tål värme. Då blir det också omlackering och säkerligen en del riktningsjobb innan lack. |
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Skärmrullare
|
4843 besök totalt |
