Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Skärmrullare
4843 besök totalt
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
S: Skärmrullare

Sänkt karossen eller bytt till bredare däck så det skrapar i hjulhusen? Hyr min skärmrullare och valsa skärmkanterna, och detta utan att behöva lacka om bilen!

Verktyget passar de flesta bilar och bultmönster.

500:-/3 dagar.


_________________
David Lindblom
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
Ett litet lyft kanske...

_________________
David Lindblom
Citera
distinkt
Askersund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 45



Hämtas och lämnas i Södertälje eller?

_________________
Tommi Eriksson
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



får man värmare för lacken också?

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231


Trådstartare
Citat:
Hämtas och lämnas i Södertälje eller?


Antingen det eller frakt tur och retur för 370:- inom Sverige.

Citat:
får man värmare för lacken också?


Har tyvärr ingen värmepistol som jag kan skicka med. Ska även funka med hårtork enligt vissa.

_________________
David Lindblom
Citera
Fraden
Svartå
Här sen Jun 2006
Inlägg: 105



Trevligt.
Du utför inte jobbet själv då?
Hur gör man när man valsar? Hur fungerar maskinen?
Hur mkt kan man valsa?

_________________
Andreas Lundberg
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



värmepistol verkar väl lite fjuttigt eller?

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



BRUZZE skrev:
värmepistol verkar väl lite fjuttigt eller?


Det är bara för att värma lacken så att den inte spricker.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Är det någon som sett en Calibra med rullade skärmar ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



Karl Birgander skrev:
BRUZZE skrev:
värmepistol verkar väl lite fjuttigt eller?


Det är bara för att värma lacken så att den inte spricker.


jo ja vet, men tänkte att det kanske kan vara svårt å få rätt å jämn värme me en sådan?

trodde man använde nån stor fläkt liknande sak.

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



ButterflyRacing skrev:
Är det någon som sett en Calibra med rullade skärmar ?


Jo det finns allt några stycken. Bak gör det mycket att bara vika upp kanten.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3710



Ett varningens ord i all välmening, en hårtork fungerar inte att värma upp en skärmkant till 60 grader!

Stick in fingrarna i varmvattnet i en normal kökskran satt på varmaste vattentemperatur så brukar det vara 60-65 grader. En skärm svalnar snabbt och måste därför värmas över en stor yta runt skärmkanten. En värmepistol kommer att funka hyffsat. Det bästa är att låta bilen stå ute i sommarsolen innan man rullar, ...men nu är det vinter så...

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
En helt ovanlig 944
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Calle gsi skrev:
ButterflyRacing skrev:
Är det någon som sett en Calibra med rullade skärmar ?


Jo det finns allt några stycken. Bak gör det mycket att bara vika upp kanten.


Ja...men blir det snyggt ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



ButterflyRacing skrev:
Calle gsi skrev:
ButterflyRacing skrev:
Är det någon som sett en Calibra med rullade skärmar ?


Jo det finns allt några stycken. Bak gör det mycket att bara vika upp kanten.


Ja...men blir det snyggt ?


Ja det brukar se riktigt bra ut, bekymret är bara att det blir svårt att få dit innerskärmen fram efter att man rullar kanten.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Calle gsi skrev:
bekymret är bara att det blir svårt att få dit innerskärmen fram efter att man rullar kanten.


Då får man väl lämna dom hemma då.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6798



ButterflyRacing skrev:
Calle gsi skrev:
bekymret är bara att det blir svårt att få dit innerskärmen fram efter att man rullar kanten.


Då får man väl lämna dom hemma då.....


Det går att få dit dem ändå, jag har lyckats när jag valsat skärmar

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
grönberg
Ryd
Här sen Aug 2005
Inlägg: 21



Re:

Figgz skrev:
ButterflyRacing skrev:
Calle gsi skrev:
bekymret är bara att det blir svårt att få dit innerskärmen fram efter att man rullar kanten.


Då får man väl lämna dom hemma då.....


Det går att få dit dem ändå, jag har lyckats när jag valsat skärmar



Ingen som har lite mer bilder på en sån apparat?=)
hade gärna vilja haft de lr gärna nån slags ritning..
Lr om ingen har någon att Sälja?!?

_________________
Joakim Grönberg
Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007
Inlägg: 281



Har utfört skärmkantsrullning på min sons Golf med grejerna från DLI-Teknik och kan bara säga att jag är supernöjd med både sättet att hyra / skicka och returnera rullaren samt betalningen av det hela . Resultatet är också bra, vi skulle lacka om bilen så vi rullade lite "vårdslöst" utan att tänka på lacken men ändå höll den väldigt bra . Värmepistol gör säkert susen och lite varsam rullning.

Kolla gärna på www.garaget.org/eastmotorsport

//Hälsningar från Östersund

_________________
Urban Sundin
BMW Z3 https://www.garaget.org/?car=404188
Citera
grönberg
Ryd
Här sen Aug 2005
Inlägg: 21



Re:

eastmotorsport skrev:
Har utfört skärmkantsrullning på min sons Golf med grejerna från DLI-Teknink och kan bara säga att jag är supernöjd med både sättet att hyra / skicka och returnera rullaren samt betalningen av det hela . Resultatet är också bra, vi skulle lacka om bilen så vi rullade lite "vårdslöst" utan att tänka på lacken men ändå höll den väldigt bra . Värmepistol gör säkert susen och lite varsam rullning.

Kolla gärna på www.garaget.org/eastmotorsport

//Hälsningar från Östersund



Jaja okej, fast hade gärna velat ha en egen..
De är ofta man har behövt en sån på några bilar=)
Har bjudat lite på ebay men få försöka lite t då..

_________________
Joakim Grönberg
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Hur mycket är det man rullar?
Bara den vikta kanten i skärmen eller kan man putta ut hela skärmen lite?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
eastmotorsport
Östersund
Här sen Jan 2007
Inlägg: 281



Re:

Roger Gustafsson skrev:
Hur mycket är det man rullar?
Bara den vikta kanten i skärmen eller kan man putta ut hela skärmen lite?


I vårt fall var det den invikta kanten men visst blev det några mm på hela skärmen också.
Är man ute efter en våldsam breddbing krävs mer jobb och mycket värme och då också en annan rulle som tål värme. Då blir det också omlackering och säkerligen en del riktningsjobb innan lack.

_________________
Urban Sundin
BMW Z3 https://www.garaget.org/?car=404188
Citera
SÄLJES
S: Skärmrullare
4843 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande