| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vilka Pagid-belägg skall jag välja
|
2124 besök totalt |
|
Det var länge sedan det var några diskussioner om Pagid, pratas ju bara PFC nu för tiden. Nåväl, behöver nya belägg runt om på min min merca 2.5-16v. Men vilken kombination är bäst? Vilka belägg kan vara bäst för mig? Pr Dessa finns fram: RS4-2 RS4-2-1 RS19 RS29 Bak: RS4-2 RS4-4 RS9 _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||||
|
Använder själv RS19 och tycker dom funkar fint på gata men ännu bättre på banan. Bra långloppsbelägg som
passar bra på banmöten som CAR arrangemang dvs. ca.10min hård körning åt gången och har en bra livslängd. Håller mer än en säsong för mig med ca 10 bandagar. _________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
||||||
|
Re:
För att jag behöver bromsbelägg med hög friktionskoefficient.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Du litar för mycket på "Friktionskoefficientmätningar" som är gjorda.
Mina RS14 som jag har fram bettar helt galet efter ett varv och slits knappt nåt, skivan ser ut som ny med förutom sedvanlig färgskiftning. Pedalkraften är betydligt lägre än jag hade med mina Ferodo på bil med booster. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Har testat Ferodo och Mintex tidigare och var lite sugen på att testa nåt nytt, så Pagid blir nog bra tror jag. Dom kostar minsann en slant. Tack för tipsen, återkommer förhoppningsvis med rapport till sommaren
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||||||
|
Är ruggit nöjd med mina Pagid R29 Yellow. Åker 60% gata och 40% bana.
Priset är högt men med tanke på hållbarheten för både belägg och skivor så är det värt kostnaden för min del. Men den största vinsten är säkerheten. Att alltid veta att bromsträckan är kort Inte bra när beläggen är nya & kalla......
_________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||||
|
Re:
Har inte testat mina så mycket att jag känner att jag kan uttala mig. Oftar har ju ens egna en tendens att vara bäst annars
Här finns lite siffror och sånt. http://www.motorsportworld.co.uk/fra _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2124 besök totalt |