| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Nackdelar med Spacers
|
4 besök senaste veckan (4006 totalt) |
|
Nackdelar med Spacers
Hejsan alla! Jag undrar lite över vad det finns för nackdelar med spacers? Har hört någon säga att det påverkar geometrin i framvagnen negativt. Anledningen till frågan är att jag gärna skulle vilja köra 205'or fram nästa år men jag tror mig behöva använda 5-10mm spacers för att det ska gå fritt mot fjäderbenet med nuvarande camberinställning. Tack på förhand //M |
||
|
Re: Nackdelar med Spacers
Några mm är okey generellt, lite beroende på applikation såklart. Clion (i ditt fall) levereras ju med olika inpressning på ungefär lika breda fälgar, från 48.5 till typ 38mm beroende på modell tror jag... Du får ju större scrubradie så med 10mm spacers kanske bilen drar lite i ratten när du bromsar. Med 5mm spacer tror jag inte du märker nå'n skillnad. Jag har 48.5 på gatfälgarna och 38 (tror jag) på R-fälgarna. Skillnaderna i de olika däckstyperna gör större påverkan än ET'et för uppförandet...
|
||
|
Re: Nackdelar med Spacers
Spacers rätt tillverkade ger inga större nackdelar utom eventuellt lite högre ofjädrad vikt. Ändrar du var hjulen sitter i förhållande till varandra så ändrar du chassigeometri och det kan bli positivt/negativt. Men att använda spacers för att kunna få på andra fälgar med annan inpressning är helt harmlöst. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Nackdelar med Spacers
|
4 besök senaste veckan (4006 totalt) |