Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5172 totalt) |
Såg denna i ett engelsk forum..
![]() Killen hadde inte dragit till bältet ordentligt i rallybilen.. ![]() http://briskoda.net/motorsport-discussion/h-s-caution-multipoint-harnesses-warning-explicit-gruseome-pics/129912/ VARNING!!! mycket grymma bilder... _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
Yuck, jag har ont utan att ha blivit utsatt ![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Örk, det är väl sånt som kallas megawedgie...
Koppla till HANS på detta så finns det ju hakremsstrypning också. Själv tyckte jag det var mycket praktiskt när jag fortfarande körde med stol på skenor, då var det lätt att ploppa bak ett par hack, spänna bältet och sen pressa fram stolen för att få max passning runt bäckenbenet. Med helt fast stol så är det inte lika enkelt eftersom spännena alltid hamnar knasigt i förhållande till stolshålen (och man kan inte dra som man behöver när man sitter där själv). Det bästa hade varit spännen som dras åt genom att dra ändarna framåt (precis som axelremmarna). Då skulle man ju tom kunna spänna grenbältena utan att få hjänblödning (med fingrarna fipplande under stolen). |
||||
Jag misstänker att han inte fick så stora blåmärken efter höftremmarna som han borde om de suttit rätt. Förmodligen får man lite av samma problem om låset hamnar lite för högt upp, höftremmarna smiter då inte åt på bästa sätt och man sitter lite mer som i en "nätkasse" än fäst med ett bälte stumt över höfterna. Ett bra mått är nog att man bör sitta fast även innan man kopplar i axelremmarna (men det är ju lätt att vara präktig ![]() |
||||
|
||||
Att beskriva det i ord kan ge tillräckligt kräkframkallande bilder i skallen. ![]() ![]() |
||||
hur stor är risken för såkallad submarining??
azzå åka nedanut et fyrpunktsbälte i ett frontalkrasch? _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||
Fy fan jag brukar inte må illa av magstarka bilder men det här gav fan kräkkänsla
![]() Stackars kille, fy F*N vad ont det måste ha gjort ![]() ![]() |
||||
Helt ärligt! Jag tittade på bilden för snart två dar sedan, men den dyker fortfarande upp på näthinnan med jämna mellanrum. Detta tätt följt av smärta i skrevet samt kalla kårar längst ryggraden.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
|
||||
Statens Väg och Trafikforsknings Institut (VTI) gjorde för ett antal år sedan en serie slädprov där man testade olika "rallybälten" och "rallystolar". Jag har läst rapporten från dessa prov. Även om jag har en del invändningar till både hur man valde att utföra och proven och jämföra resultaten sinsemellan så visar de dock med stor tydlighet att 4-punktsbälten inte är lämpliga att avända. Efter beskrivningarna av bilderna i länken har jag valt att inte titta på dem. Har två kompisar som råkat ut för samma sak (fast i helt andra sporter) och deras personliga beskrivningar räcker långt! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5172 totalt) |