Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"Sportbilsfunderingar" hjälp!
<<   1, 2, 3
6244 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Undrar just varför jag inte har skrivit Honda S2000 tidigare i den här tråden. De har ju ramlat ner runt 200 000kr.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Martin Blomberg
Kalmar
Här sen Aug 2003
Inlägg: 20



johann skrev:
Var en kille på Ringers list som hyrde en MG, det var den enda bil han snurrat med där någonsin, på köpet två ggr samma varv!


Jupp det går att snurra men var det en MGF förra versionen eller en MGTF för det är stor skillnad i bakvagnens grepp mellan dom. Dessutom så är däckstrycket mycket viktigt. I instruktionsboken står det alldeles för högt värde för bakvagnen. Överstyrning som heter duga får man då.... Gamla modellen MGF är ingen höjdare som sportbil det är mer en tvåsitsig glidarbil, gashydrauilisk fjädring.

_________________
Kör: Ja, MG TF160
Åker: Nej
Citera
Brandt

Här sen Dec 2002
Inlägg: 14



Andrew Petrykowski skrev:
"Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus? "



Flipp ljusen är mest en flopp...
Men från och med modellerna 944 Turbo och S2 finns det dimljus, kanske de äldre bara har positions, vet ej.
Att använda dimljus tillsammans med parkeringsljus är helt enligt regelboken.
Dimljus tillsammans med halvljus är däremot inte OK.

_________________
S Brandt
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
nailhead skrev:
Vill ju såklart inte påverka dig åt något håll Robert men det finns en 968CS till salu på Porscheklubbens hemsida ..om nu länken funkar..

Jo, jag har sett den annonsen, men Helsingborg ligger onödigt långt från Uppsala, annars är specen på den bilen helrätt! ( )

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
johann skrev:
...om du inte hade strukit Z3 så hade jag föreslagit en Z3 3.0i Coupé eller M Coupé men det kan jag ju inte göra nu...

Z3 och SLK är inte helt strukna

Robert Reinsson skrev:
(nästan)Utröstade är:
BMW Z3
Mercedes SLK

Vad jag menar är att dessa skulle kunna vara ett alternativ, men att jag är lite kluven...
En Z3 Rodadster (heter det så, den utan tak?) med 2,8 eller 3,0 skulle kanske fungera. även en 2,2 tror jag, men det är något med Z3...

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Undrar just varför jag inte har skrivit Honda S2000 tidigare i den här tråden. De har ju ramlat ner runt 200 000kr.

Hmmm, kanske??? Värt att ta en titt i annonserna och se vad som dyker upp. Under 200???

Tack för tippset Lennart thumbs up

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Det finns några S2000 på forumet på www.hondaklubben.com under säljes.
En av trådarna där länkar till en annons på Blocket: http://www2.blocket.se/view/1688190.htm?l=0&c=1&city=0

Jag vet inget om denna bil mer än vad som står i annonsen, men det får mig att undra varför jag har framhjulsdrift...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



Robert Reinsson skrev:
nailhead skrev:
Vill ju såklart inte påverka dig åt något håll Robert men det finns en 968CS till salu på Porscheklubbens hemsida ..om nu länken funkar..

Jo, jag har sett den annonsen, men Helsingborg ligger onödigt långt från Uppsala, annars är specen på den bilen helrätt! ( )


om det är den röda som gått ca 6000 mil är den såld till Göteborg

Lycka till med bilsökandet!!

Ha det bra

Mvh,Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Andrew Petrykowski skrev:
Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus?

oj, jag är nog en riktig värsting då
Allvarligt talat: det finns mängder av lösningar om man nu inte vill hamna på fel sida lagen.

Andrew Petrykowski skrev:

Turbo och kompressorsater finns det gott om till miatan, men dessa är juh också olagliga


Öööh, olagliga? Det går inte utan vidare att besiktiga, det är sant, men med den definitionen är det nog många som kör med olagliga hjuluppsättningar på helbilsgodkända bilar?

Andrew Petrykowski skrev:
Men jag tror nog garanterat inte att en miata hänger på en MR2 turbo


Det tror inte jag heller, men jag håller inte på med rattlåsracing, så det spelar ingen roll för mig
Pratar vi bana med svängar så återstår det att bevisa

Jag gillar MR2:an, och även ovan nämnda S2000, som dock är lite för dyr för mig; för det priset hade jag valt en Elise.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Dennis Kullman skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus?

oj, jag är nog en riktig värsting då
Allvarligt talat: det finns mängder av lösningar om man nu inte vill hamna på fel sida lagen.

Andrew Petrykowski skrev:

Turbo och kompressorsater finns det gott om till miatan, men dessa är juh också olagliga


Öööh, olagliga? Det går inte utan vidare att besiktiga, det är sant, men med den definitionen är det nog många som kör med olagliga hjuluppsättningar på helbilsgodkända bilar?

Andrew Petrykowski skrev:
Men jag tror nog garanterat inte att en miata hänger på en MR2 turbo


Det tror inte jag heller, men jag håller inte på med rattlåsracing, så det spelar ingen roll för mig
Pratar vi bana med svängar så återstår det att bevisa

Jag gillar MR2:an, och även ovan nämnda S2000, som dock är lite för dyr för mig; för det priset hade jag valt en Elise.


Ang. turbo o kompressor menade jag mer att försäkringsbolaget kommer bokstavligen att riva huvet av dig och skita dig i nacken om du blir inblandad i en allvarligare olycka och dom får reda på att du har turbokonverterat. Däremot tror jag nog inte någon skulle reagera på om bilen enbart hade värre chassidetaljer eller ökad/minskad rullomkrets.
Sen angående rattlåsrejsing så var det juh inte riktigt det jag syftade på
Men med samma duktiga förare bakom ratten på en mk1 1.6l miata och en mr2 turbo så måste Toy'en vara snabbare. Annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte äger någon )
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1675



Andrew Petrykowski skrev:
Dennis Kullman skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus?

oj, jag är nog en riktig värsting då
Allvarligt talat: det finns mängder av lösningar om man nu inte vill hamna på fel sida lagen.

Andrew Petrykowski skrev:

Turbo och kompressorsater finns det gott om till miatan, men dessa är juh också olagliga


Öööh, olagliga? Det går inte utan vidare att besiktiga, det är sant, men med den definitionen är det nog många som kör med olagliga hjuluppsättningar på helbilsgodkända bilar?

Andrew Petrykowski skrev:
Men jag tror nog garanterat inte att en miata hänger på en MR2 turbo


Det tror inte jag heller, men jag håller inte på med rattlåsracing, så det spelar ingen roll för mig
Pratar vi bana med svängar så återstår det att bevisa

Jag gillar MR2:an, och även ovan nämnda S2000, som dock är lite för dyr för mig; för det priset hade jag valt en Elise.


Ang. turbo o kompressor menade jag mer att försäkringsbolaget kommer bokstavligen att riva huvet av dig och skita dig i nacken om du blir inblandad i en allvarligare olycka och dom får reda på att du har turbokonverterat. Däremot tror jag nog inte någon skulle reagera på om bilen enbart hade värre chassidetaljer eller ökad/minskad rullomkrets.
Sen angående rattlåsrejsing så var det juh inte riktigt det jag syftade på
Men med samma duktiga förare bakom ratten på en mk1 1.6l miata och en mr2 turbo så måste Toy'en vara snabbare. Annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte äger någon )



Allt handlar inte om hur snabbt det går, det viktiga är hur kul det är att köra. Tyckar jag iaf

Mk1 miatan är ju ingen "statusbil" med massa hästar och börjar komma lite till åren och så men alla bryr sig inte så mycket om sånt...

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Porsche 911 Turbo -02
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 661



Citat:
Men med samma duktiga förare bakom ratten på en mk1 1.6l miata och en mr2 turbo så måste Toy'en vara snabbare. Annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte äger någon )


Varför måste den det?? Det finns ju massvis med exempel på motorsvagare bilar som är snabbare på banor än sina betydligt motorstarkare konkurrenter! Till Miatans klara fördel är dessutom att det finns massvis med eftermarknadstillbehör som gör den ännu snabbare runt en bana...ja ja...det är ju roliga bilar bägge två

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Rylander skrev:
Citat:
Men med samma duktiga förare bakom ratten på en mk1 1.6l miata och en mr2 turbo så måste Toy'en vara snabbare. Annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte äger någon )


Varför måste den det?? Det finns ju massvis med exempel på motorsvagare bilar som är snabbare på banor än sina betydligt motorstarkare konkurrenter! Till Miatans klara fördel är dessutom att det finns massvis med eftermarknadstillbehör som gör den ännu snabbare runt en bana...ja ja...det är ju roliga bilar bägge två


Eftersom att mr2'an inte är så tokigt mycket tyngra.
Nu är jag visserligen en faktabladsbitare och lite blind för verkligheten, men min hjärna vill inte acceptera något annat
Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 661



Citat:
Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en


Klart du ska ha en Miata

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Rylander skrev:
Citat:
Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en


Klart du ska ha en Miata
Jag såg i nån tidning att Mazda hade planer på en MX5 Coupé. Det vore nåt det... Fast den skulle antagligen bara säljas i Japan.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Lennart Mäkinen skrev:
Rylander skrev:
Citat:
Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en


Klart du ska ha en Miata
Jag såg i nån tidning att Mazda hade planer på en MX5 Coupé. Det vore nåt det... Fast den skulle antagligen bara säljas i Japan.


Det stämmer, men ändå mer kultigt är att Mazda nu köper in gamla miator och renoverar dem samt uppgraderar chassi och motor - som underlag för valet av uppgraderingar har de helt enkelt kollat på vad de flesta miataägarna genom åren gjort på egen hand
Undantaget är väl motorn; där har man struntat i turbo och istället lagt i vassare kammar m m - vilket är helt i min smak thumbs up
Priset är lägre än för en ny miata - även om dessa blir som nya de med. Dessa miator säljs hittills endast i Japan, men kanske kommer någon hit så småningom.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Rylander skrev:
Citat:
Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en


Klart du ska ha en Miata


Ja, man skulle juh nästan ha råd med en om man kunde sälja vad som finns kvar av min E30 och sno lite pengar från farsan
Nej, jag kan nog bara fortsätta drömma >
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Efter en provsittning i en MR2S igår så kan jag nästan avskriva denna!

Bilen är inte byggd för en reslig skandinav med långa ben...

Jorå, benen fick gott om plats, jag behövde inte ens det bakersta hacket i justeringen, men väl på plats med benen så fattas det säkert 10 cm till ett acceptabelt rattgrepp thumbs down

Altså åter igen en bil som är byggd för "chimpanser" med långa armar och korta ben... >

Att det sedan var trångt även mot taket (denna hade hardtop) får man nog räkna med på en bil av denna typ, den lätta klaustrofobi känslan går säkert över när väl "kapsylen" är avtagen/nerfälld

Men återstår att provköra en i för att veta om och i så fall hur det fungerar. Det brukar gå och hitta en hygglig ställning har jag fått lära mig den hårda vägen genom åren

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Peter Johansson
Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



Jag hade utan tvekan valt Miatan (partisk), visst finns de bilar med mer pulver under huven, men vad hjälper det dom när det börjar svänga

Jag har kört Miata i snart 12år och ångrar inte en sekund att jag valde den bilen

MVH

peter

_________________
Early braking is not an option...
www.miata.rules.it
www.formula.nu
Citera
Allmänt banåkaforum
"Sportbilsfunderingar" hjälp!
<<   1, 2, 3
6244 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande