Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6244 besök totalt |
Jupp det går att snurra men var det en MGF förra versionen eller en MGTF för det är stor skillnad i bakvagnens grepp mellan dom. Dessutom så är däckstrycket mycket viktigt. I instruktionsboken står det alldeles för högt värde för bakvagnen. Överstyrning som heter duga får man då.... Gamla modellen MGF är ingen höjdare som sportbil det är mer en tvåsitsig glidarbil, gashydrauilisk fjädring. _________________ Kör: Ja, MG TF160 Åker: Nej |
||||||||||
Andrew Petrykowski skrev:
"Problemet torde väll vara att det är olagligt att åka utan lysen? För dom små som finns på dom är väll endast positionsljus? " Flipp ljusen är mest en flopp... ![]() Men från och med modellerna 944 Turbo och S2 finns det dimljus, kanske de äldre bara har positions, vet ej. Att använda dimljus tillsammans med parkeringsljus är helt enligt regelboken. Dimljus tillsammans med halvljus är däremot inte OK. _________________ S Brandt |
||||||||||
Jo, jag har sett den annonsen, men Helsingborg ligger onödigt långt från Uppsala, annars är specen på den bilen helrätt! ( ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||
Z3 och SLK är inte helt strukna
Vad jag menar är att dessa skulle kunna vara ett alternativ, men att jag är lite kluven... ![]() En Z3 Rodadster (heter det så, den utan tak?) med 2,8 eller 3,0 skulle kanske fungera. även en 2,2 tror jag, men det är något med Z3... ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||
Hmmm, kanske??? Värt att ta en titt i annonserna och se vad som dyker upp. Under 200??? Tack för tippset Lennart ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||
Det finns några S2000 på forumet på www.hondaklubben.com under säljes.
En av trådarna där länkar till en annons på Blocket: http://www2.blocket.se/view/1688190. Jag vet inget om denna bil mer än vad som står i annonsen, men det får mig att undra varför jag har framhjulsdrift... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
om det är den röda som gått ca 6000 mil är den såld till Göteborg ![]() Lycka till med bilsökandet!! Ha det bra ![]() Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||||
oj, jag är nog en riktig värsting då ![]() Allvarligt talat: det finns mängder av lösningar om man nu inte vill hamna på fel sida lagen.
Öööh, olagliga? Det går inte utan vidare att besiktiga, det är sant, men med den definitionen är det nog många som kör med olagliga hjuluppsättningar på helbilsgodkända bilar?
Det tror inte jag heller, men jag håller inte på med rattlåsracing, så det spelar ingen roll för mig ![]() Pratar vi bana med svängar så återstår det att bevisa ![]() Jag gillar MR2:an, och även ovan nämnda S2000, som dock är lite för dyr för mig; för det priset hade jag valt en Elise. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||||
Ang. turbo o kompressor menade jag mer att försäkringsbolaget kommer bokstavligen att riva huvet av dig och skita dig i nacken om du blir inblandad i en allvarligare olycka och dom får reda på att du har turbokonverterat. Däremot tror jag nog inte någon skulle reagera på om bilen enbart hade värre chassidetaljer eller ökad/minskad rullomkrets. Sen angående rattlåsrejsing så var det juh inte riktigt det jag syftade på ![]() Men med samma duktiga förare bakom ratten på en mk1 1.6l miata och en mr2 turbo så måste Toy'en vara snabbare. Annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte äger någon ![]() |
||||||||||
Allt handlar inte om hur snabbt det går, det viktiga är hur kul det är att köra. Tyckar jag iaf ![]() Mk1 miatan är ju ingen "statusbil" med massa hästar och börjar komma lite till åren och så men alla bryr sig inte så mycket om sånt... ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
Varför måste den det?? Det finns ju massvis med exempel på motorsvagare bilar som är snabbare på banor än sina betydligt motorstarkare konkurrenter! Till Miatans klara fördel är dessutom att det finns massvis med eftermarknadstillbehör som gör den ännu snabbare runt en bana...ja ja...det är ju roliga bilar bägge två ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||||||||||
Eftersom att mr2'an inte är så tokigt mycket tyngra. Nu är jag visserligen en faktabladsbitare och lite blind för verkligheten, men min hjärna vill inte acceptera något annat ![]() Allt detta snackande om miator har fått mig duktigt sugen på en ![]() |
||||||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Det stämmer, men ändå mer kultigt är att Mazda nu köper in gamla miator och renoverar dem samt uppgraderar chassi och motor - som underlag för valet av uppgraderingar har de helt enkelt kollat på vad de flesta miataägarna genom åren gjort på egen hand ![]() Undantaget är väl motorn; där har man struntat i turbo och istället lagt i vassare kammar m m - vilket är helt i min smak ![]() Priset är lägre än för en ny miata - även om dessa blir som nya de med. Dessa miator säljs hittills endast i Japan, men kanske kommer någon hit så småningom. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||||
Ja, man skulle juh nästan ha råd med en om man kunde sälja vad som finns kvar av min E30 och sno lite pengar från farsan ![]() Nej, jag kan nog bara fortsätta drömma > ![]() |
||||||||||
Efter en provsittning i en MR2S igår så kan jag nästan avskriva denna!
Bilen är inte byggd för en reslig skandinav med långa ben... Jorå, benen fick gott om plats, jag behövde inte ens det bakersta hacket i justeringen, men väl på plats med benen så fattas det säkert 10 cm till ett acceptabelt rattgrepp ![]() Altså åter igen en bil som är byggd för "chimpanser" med långa armar och korta ben... > ![]() Att det sedan var trångt även mot taket (denna hade hardtop) får man nog räkna med på en bil av denna typ, den lätta klaustrofobi känslan går säkert över när väl "kapsylen" är avtagen/nerfälld Men återstår att provköra en i för att veta om och i så fall hur det fungerar. Det brukar gå och hitta en hygglig ställning har jag fått lära mig den hårda vägen genom åren ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||
Jag hade utan tvekan valt Miatan (partisk), visst finns de bilar med mer pulver under huven, men vad hjälper det dom när det börjar svänga
![]() Jag har kört Miata i snart 12år och ångrar inte en sekund att jag valde den bilen ![]() MVH peter |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6244 besök totalt |