| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Efterlysning stulna delar
|
3921 besök totalt |
|
Efterlysning stulna delar
Lägger ut detta åt en god vän, hoppas att det är ok att göra det i denna forums del? Under hösten (31 oktober) skedde ett inbrott i ett garage i Stockholm där flertalet sportbilar blev av med fälgar och bromsar. Samma kväll hade också en sportbilsfirma i Stockholm påhälsning där det stals i stort sett likadana delar. Delarna är ju som sagt nu stulna, och det är väl mindre att göra åt den saken, men det vore ändå rätt bra att komma åt personerna som ligger bakom detta. För sånna människor förtjänar ju inget annat än piskrapp! Från den gula Z3:an på bilderna stals 4 st ATS GT racing fälgar 9x18" och 10x18" med Pirelli r-däck 235-40 ZR 18" och 295-35 ZR 18" (Denna sats var helt ny!) För att vara ärlig så är det dessutom rätt talanglöst att stjäla dessa fälgar då det endast finns 2 uppsättningar i världen i detta utförande till M coupen! Samt att frambromsarna, ok, skivor, och adaptrar stals. Adaptern är dessutom tillverkad av en firma i Jkpg, så även dessa är ju lite unika!
Som en bonus tillfogade de också karossen en hel del skador med det klantiga tillvägagångssättet!
om det finns någon som har sett eller kanske tom vet något om detta, så skulle det uppskattas om ni kontaktade mig så förmedlar jag kontakten vidare. Mvh /Manuel
_________________ Manuel Holenstein |
||||||
|
|
||||||
|
tråkigt att höra sånt här...
man får väll hoppas din kompis hade en bra försäkring... men men pengar kanske inte ens räcker... hoppas nån har sett grejjerna... lycka till! _________________ Joakim Barkstedt Bilbyggare för tillfället motorbyggare (ford) |
||||||
|
att lägga ut såna här efterlysnings anonser kommer bara göra att ni alldrig kommer hitta några fälgar eller nån skyldig då sånt här bara gör att folk får kalla fötter och tippar skiten i närmsta sjö
bättre att ge sig ut och leta ... då nån måste veta att dessa grejer fanns i garaget så börja med och kolla vilka som rört sig där allt i från polare kanske vart nån fastighets skötare el lik ... ger inte det nått så är det bara hålla ögonen öppna på träffar runt om.. istället för att nämna att det är dom ända två upp sättningarna i värden ?? _________________ Thomas Pettersson |
||||||
|
Re:
Jo visst har han en försäkring, men som oftast med försäkringsbolag är de bra och snabba på att ta betalt, men i andra riktiningen blir det oftast mkt mer besvärligt. Eftersom det inte var en original sats däck/fälg på bilen, ersätter de endast upp till 30 tkr Hade det varit en original sats däck/fälg hade hela beloppet ersatts, dvs runt 35 tkr och det spelar enligt försäkrings bolaget ingen roll att fälgarna i detta fall är unika, och att det är ett annorlunda ET på dem. "Z3 M är ju tillsammans men E46 M3 lite udda på ET måtten." _________________ Manuel Holenstein |
||||||
|
Re:
Jag tror du missuppfattade det hela lite. Vad min bekant är ute efter är att dessa "talangscouter" (om de nu läser detta) också förstår att fälgarna i stort sett är obrukbara för dem. (om de nu har gått grundskola och lärt sig läsa...)
Dvs det ska förhoppningsvis inte ge dem någon slags vinning överhuvudtaget! om de sen dumpar, som du skrev "skiten i sjön" är för min bekant helt ovesäntligt, delarna är ju likförbannat stulna! Man kan ju också alltid hoppas på att någon som läser detta har iaktagit ngt, så helt meningslöst tror jag inte det är att lägga ut sådana här annonser. Finns uppenbarligen tidigare fall då det har gett resultat och delarna tom lämnats tillbaka.
_________________ Manuel Holenstein |
||||||
|
Johannes
Till Johannes Man brukar lägga ut Efterlyses stöldgods i köp o sälj, om annonser förekommer på stulna grejer så hittar man inte dom i allmänt banåka forum En som sett några efterlyses annonser förr / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
|
Re: Johannes
Det är möjligt att det är så men jag tycker ändå inte att rubriken hör hemma i "Köp & Sälj" men jag låter moderators avgöra det..................kanske en separat "Efterlyses" sektion i forum listan är på sin plats?! Mycket uppmärksamhet får tråden i varje fall och förhoppningsvis kommer prylarna fram.
_________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
|
Re: Johannes
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Vad har en efterlysning med "Allmänt BANÅKAforum" att göra .
|
||||||
|
Re:
Med risk för Tolkningsfråga men ungefär lika mycket som exempelvis de här två trådarna i kategorin "Allmänt banåkaforum"
Råkat ut för inbrott i mitt garage! Volvo S40 Stulen
_________________ Johannes Ericson ///M, Type R & R/T Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them! |
||||||
|
Re:
Jag håller med dig Johannes och jag brukar också påpeka när folk (trots att jag inte är admin) t.ex. startar en tråd om korsstygnad i "Allmänt banåkaforum". Problemet med att folk postar i "fel" tråd beror väl delvis på att man inte tänker på det. Men det är också en del som inte ens tagit sig tid att läsa forumreglerna utan bara tar för givet att "åh, ett forum på nätet, här kan jag göra precis som jag själv vill, för det finns ju ändå inga regler". Alltså, vi vill gärna att vår käre forumägare startar en "Efterlysningstråd".
Som sagt, off topic
|
||||||
![]() |
SÄLJES
Efterlysning stulna delar
|
3921 besök totalt |

