Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Efterlysning stulna delar
3921 besök totalt
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
Efterlysning stulna delar

Lägger ut detta åt en god vän, hoppas att det är ok att göra det i denna forums del?

Under hösten (31 oktober) skedde ett inbrott i ett garage i Stockholm där flertalet sportbilar blev av med fälgar och bromsar. Samma kväll hade också en sportbilsfirma i Stockholm påhälsning där det stals i stort sett likadana delar.

Delarna är ju som sagt nu stulna, och det är väl mindre att göra åt den saken, men det vore ändå rätt bra att komma åt personerna som ligger bakom detta. För sånna människor förtjänar ju inget annat än piskrapp!

Från den gula Z3:an på bilderna stals 4 st ATS GT racing fälgar 9x18" och 10x18" med Pirelli r-däck 235-40 ZR 18" och 295-35 ZR 18" (Denna sats var helt ny!)
För att vara ärlig så är det dessutom rätt talanglöst att stjäla dessa fälgar då det endast finns 2 uppsättningar i världen i detta utförande till M coupen!

Samt att frambromsarna, ok, skivor, och adaptrar stals. Adaptern är dessutom tillverkad av en firma i Jkpg, så även dessa är ju lite unika!
Som en bonus tillfogade de också karossen en hel del skador med det klantiga tillvägagångssättet!


om det finns någon som har sett eller kanske tom vet något om detta, så skulle det uppskattas om ni kontaktade mig så förmedlar jag kontakten vidare.

Mvh
/Manuel








_________________
Manuel Holenstein
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Hoppas någon sitter inte på lite info, lycka till i jakten.








_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
icemannen
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 91



tråkigt att höra sånt här...

man får väll hoppas din kompis hade en bra försäkring...
men men pengar kanske inte ens räcker...

hoppas nån har sett grejjerna...

lycka till!

_________________
Joakim Barkstedt
Bilbyggare

för tillfället motorbyggare (ford)
Citera
Thompa
haninge /sthlm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 72



att lägga ut såna här efterlysnings anonser kommer bara göra att ni alldrig kommer hitta några fälgar eller nån skyldig då sånt här bara gör att folk får kalla fötter och tippar skiten i närmsta sjö

bättre att ge sig ut och leta ... då nån måste veta att dessa grejer fanns i garaget så börja med och kolla vilka som rört sig där allt i från polare kanske vart nån fastighets skötare el lik ... ger inte det nått så är det bara hålla ögonen öppna på träffar runt om.. istället för att nämna att det är dom ända två upp sättningarna i värden ??

_________________
Thomas Pettersson
Citera
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
Re:

icemannen skrev:
tråkigt att höra sånt här...

man får väll hoppas din kompis hade en bra försäkring...
men men pengar kanske inte ens räcker...

hoppas nån har sett grejjerna...

lycka till!


Jo visst har han en försäkring, men som oftast med försäkringsbolag är de bra och snabba på att ta betalt, men i andra riktiningen blir det oftast mkt mer besvärligt.

Eftersom det inte var en original sats däck/fälg på bilen, ersätter de endast upp till 30 tkr
Hade det varit en original sats däck/fälg hade hela beloppet ersatts, dvs runt 35 tkr
och det spelar enligt försäkrings bolaget ingen roll att fälgarna i detta fall är unika, och att det är ett annorlunda ET på dem.
"Z3 M är ju tillsammans men E46 M3 lite udda på ET måtten."

_________________
Manuel Holenstein
Citera
Manni

Här sen Mar 2003
Inlägg: 270


Trådstartare
Re:

Thompa skrev:
att lägga ut såna här efterlysnings anonser kommer bara göra att ni alldrig kommer hitta några fälgar eller nån skyldig då sånt här bara gör att folk får kalla fötter och tippar skiten i närmsta sjö

bättre att ge sig ut och leta ... då nån måste veta att dessa grejer fanns i garaget så börja med och kolla vilka som rört sig där allt i från polare kanske vart nån fastighets skötare el lik ... ger inte det nått så är det bara hålla ögonen öppna på träffar runt om.. istället för att nämna att det är dom ända två upp sättningarna i värden ??


Jag tror du missuppfattade det hela lite.

Vad min bekant är ute efter är att dessa "talangscouter" (om de nu läser detta) också förstår att fälgarna i stort sett är obrukbara för dem. (om de nu har gått grundskola och lärt sig läsa...)
Dvs det ska förhoppningsvis inte ge dem någon slags vinning överhuvudtaget!
om de sen dumpar, som du skrev "skiten i sjön" är för min bekant helt ovesäntligt, delarna är ju likförbannat stulna!

Man kan ju också alltid hoppas på att någon som läser detta har iaktagit ngt, så helt meningslöst tror jag inte det är att lägga ut sådana här annonser. Finns uppenbarligen tidigare fall då det har gett resultat och delarna tom lämnats tillbaka.

_________________
Manuel Holenstein
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004
Inlägg: 419



Vad har detta med Köp & Sälj att göra? Denna tråd borde ju istället ligga under "Allmänt banåkaforum"!

_________________
Johannes Ericson
///M, Type R & R/T
Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them!
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1755



Johannes

Till Johannes

Man brukar lägga ut Efterlyses stöldgods i köp o sälj, om annonser förekommer på stulna grejer så hittar man inte dom i allmänt banåka forum

En som sett några efterlyses annonser förr

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004
Inlägg: 419



Re: Johannes

Det är möjligt att det är så men jag tycker ändå inte att rubriken hör hemma i "Köp & Sälj" men jag låter moderators avgöra det..................kanske en separat "Efterlyses" sektion i forum listan är på sin plats?!

Mycket uppmärksamhet får tråden i varje fall och förhoppningsvis kommer prylarna fram.

Bengt Metz skrev:
Till Johannes

Man brukar lägga ut Efterlyses stöldgods i köp o sälj, om annonser förekommer på stulna grejer så hittar man inte dom i allmänt banåka forum

En som sett några efterlyses annonser förr

/ Bengt Metz

_________________
Johannes Ericson
///M, Type R & R/T
Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare

Re: Johannes

Bengt Metz skrev:
Till Johannes

Man brukar lägga ut Efterlyses stöldgods i köp o sälj, om annonser förekommer på stulna grejer så hittar man inte dom i allmänt banåka forum

En som sett några efterlyses annonser förr

/ Bengt Metz
thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Re:

GT3 CS skrev:
Vad har detta med Köp & Sälj att göra? Denna tråd borde ju istället ligga under "Allmänt banåkaforum"!


Vad har en efterlysning med "Allmänt BANÅKAforum" att göra .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004
Inlägg: 419



Re:

Med risk för Tolkningsfråga men ungefär lika mycket som exempelvis de här två trådarna i kategorin "Allmänt banåkaforum"

Råkat ut för inbrott i mitt garage!

Volvo S40 Stulen


Stacken skrev:
GT3 CS skrev:
Vad har detta med Köp & Sälj att göra? Denna tråd borde ju istället ligga under "Allmänt banåkaforum"!


Vad har en efterlysning med "Allmänt BANÅKAforum" att göra .

_________________
Johannes Ericson
///M, Type R & R/T
Cars are like strippers, they work until you quit throwing $100 bills at them!
Citera
Lindegren
Falkenberg
Här sen Apr 2007
Inlägg: 173



Heter inte dom fälgarna ATS dtm?

_________________
Andreas Lindegren
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Re:

GT3 CS skrev:
Med risk för Tolkningsfråga men ungefär lika mycket som exempelvis de här två trådarna i kategorin "Allmänt banåkaforum"

Råkat ut för inbrott i mitt garage!

Volvo S40 Stulen


Stacken skrev:
GT3 CS skrev:
Vad har detta med Köp & Sälj att göra? Denna tråd borde ju istället ligga under "Allmänt banåkaforum"!


Vad har en efterlysning med "Allmänt BANÅKAforum" att göra .


Jag håller med dig Johannes och jag brukar också påpeka när folk (trots att jag inte är admin) t.ex. startar en tråd om korsstygnad i "Allmänt banåkaforum". Problemet med att folk postar i "fel" tråd beror väl delvis på att man inte tänker på det. Men det är också en del som inte ens tagit sig tid att läsa forumreglerna utan bara tar för givet att "åh, ett forum på nätet, här kan jag göra precis som jag själv vill, för det finns ju ändå inga regler".
Alltså, vi vill gärna att vår käre forumägare startar en "Efterlysningstråd".


Som sagt, off topic


_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



S, Säljes
K, Köpes
B, Bytes
E, Efterlyses (även användbart för de som söker garageplats etc...)

min 2c

Solly ännu mer off topic

_________________
Citera
SÄLJES
Efterlysning stulna delar
3921 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande