Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i coupé-93 TrackDay Toy | 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 6 besök senaste veckan (112769 totalt) |
Bil under bygge.
Före, Sommaren 2008 Just nu, 2009-09-27 Här kommer lite mer info om bilen. Detta är gjort med bilen R-däck 225/45-17 E46 330 bromsar fram (325/25) med nyblästrade och målade ok med mässingsbussningar. E36 328 bromsar bak (276/19) med nyblästrade och målade ok med mässingsbussningar. Carbotec bromsklossar XP10 Fram, XP8 Bak Stålomspunna bromsslangar från millway D2 Chassi med race inställning inkl. camber plattor Kopplat om krängaren fram med länkstag a la m3 Monterat bort ac och viscofläkten (har elfläkt) Piper X filter samt skiljevägg Urplockad inredning Racestol pro2000 Förlängd rattstång med sportratt Delrinbussningar framvagn M20 svänghjul samt ny koppling Ny växellåda ZF 310 E36 328 Kardan Bakåtflyttad växelspak Innermatta+Blyasfalt urtaget Rengörning av insug (MYCKET SKIT DÄR) Extraktorgrenrör Rostfritt (dessa två punkter gav 25hk tillbaka) Ny utväxling från 3,15 LS till 3,73 LS Hela bakvagnen blästrad och målad utom yttre länkarmar Justerbara camberstag bak M3 Krängare 20mm bak Nya bromsrör bak Nya bränslerör Bagagelucka i plast Motorhuv i plast Front i plast Bakstötfångare i plast Halvbur med dörrstäva Nytt rör mellan extraktor och bakre burk X-Brace 6-punktsbälte Bromskylning Fjäderbensstag Fram Fjäderbensstag Bak Spacer 15mm på var sida fram Splitter Bakspoiler Ledlager bakvagn (främre fäste) Förstärkta infästningar för bakvagn Detta håller på att hända nu. Lättade dörrar med plastrutor Vikt nu 1365kg fulltankad och med förare.(med halvbur) Tomvikt med förare 1320kg Fram 720kg Bak 600kg Tomvikt 1220kg (Utan förare och Bränsle) Fram 660kg Bak 560kg Vanlig racevikt 1320-1343kg Målvikt 1290kg fulltankad och med förare. (med halvbur) Tomvikt 1150kg (Utan förare och Bränsle) Vanlig Racevikt 1248-1266kg Bromsad effekt 199hk/254nm Kostnad för tillfället inkl. inköp 113982,85 Lite varvtider bilen har presterat Mantorp 1,35,3 Anderstorp 1,58,0 Knutstorp 1,12,1 Gelleråsen 1,19,8 Kinnekulle 1,06,2 Gotland ring 1,39,9 Det var väl det jag kom på nu |
||
|
||
Yes!! Men till i år skall det förhoppningsvis vara löst. Har bytt från 286mm till 325mm och vent. bak. |
||
Ja Den ligger ju på planeringsnivå Måste först få fronten och sen gå vidare |
||
Ja Brossan tjatade ju så, han ville ju ha lite koll så jag inte kör ifrån honom nästa år. Sen är det kul att berätta vad man gör i vintermörkret och att någon annan oxå kan ha nytta av skruvandet. |
||
Risken är överhängade då en annan inte fått ändan ur vagnen än Dock fick den röde en sväng i snön ikväll & lite varmkörning _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Ja, då har man fort gjort
lite idag oxå. Övre länkarmarna bak blev målade idag och hänger på tork. Även skruvarna till M20 svänghjulet kunde avhämtas hos BMW idag, så nu kanske svänghjul och koppling kan hoppa på plats. |
||
Ja då blev det lite tid i garaget.
Monterade först alla delar på länkamarna bak så dom är klara för montering. Modifierade olje sumpen lite så att M20 svänghjulet passade Sen hoppade svänghjulet så fint på plats. Efter det blev det en provmontering av kopplingen i väntan på ett centreringsdon Så nu ska bara växellådan tvättas så åker den upp oxå "någon dag" och så väntar lite modifiering av kopplingens slavcylinder, sen ska det nog fungera |
||
3-4mm blev det nog |
||
Tänkte uppdatera tråden med lite bilder och mek som
gjordes innan tråden kom igång. Bild på bilen precis efter inköp. Min första träff var på Anderstorp och då märkte jag snart fördelen med racestolar. Med mina skinnsäten besökte man både höger och vänster sida inne i bilen Det kom ju lite regn oxå. Brossans bil i Anderstorp Moterade stol och förlängde rattstång, klar förbättring i förarmiljön. Åkte upp till Mia (snowdragon) och köpte mig ett par R-däck, ett klart lyft. Chassikit från D2 med raceinställning har anlänt, Rätt nöjd med det. Skruvade bara på, och ut och köra. Bilen var nästan neutral lite understyrd men det går ju att justera med krängare. Skruvade loss luftfilter och luftmängdmätare och vad hittade jag massor av skit :woot: Efter att monterat hela inredningen och fått igenom den genom nålsögat (Bilprovningen) Har jag pallat upp den för vintern. Sen åkte den gamla växellådan ut, hade ett missljud vid snabb växling mellan 2an till 3an. Nu blir det en ZF 310 låda, samma som satt på M3 e36 upp till -95 Har uppdaterat bromsarna lite, Hade 286/22 innan men har nu monterat 325/25 från 330 e46. Gamla bromsar Nya Bromsar Bak blev det e36 328 ventilerat. Justerbara camberstag under tillverkning. Monterade länkstag för främre krängare, enligt uträkning blir den dubbelt styv. Skaffade mig en e36 m3 bakkrängare 20mm, bilen hade gått 897mil innan den smällde så krängaren var i bra skick ca 3ggr så styv än den gamla. Ska bli intresant att se hur bilen blir med den setuppen. Hela bakvagnen på väg ned, skall blästras och lackas |
||
Några uppdateringar i verkstaden oxå är bra,
blir ju en del blästring just nu så det blev en sån här. och om inte den räcker får man ta till våtblästern,den är grym |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325i coupé-93 TrackDay Toy | 1, 2, 3 ... 30, 31, 32 >> 6 besök senaste veckan (112769 totalt) |