Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8107 besök totalt |
Nu missförstod du mig...det är lag på att dagens lastmaskiner skall ha en huvudströmbrytare..och det var en sån jag tänkte på.
och den styrs av en pyyte liten kabel via en strömbrytare...kan vara några i serie åxå...
_________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||||
Jo, jag fattade fel ja ![]() Intressant, ska kolla upp! Är det ungefär samma pris som en vanlig? Blev nyfiken det duger med ett hemmamicklat system med relä, modell kraftigt, om det finns sådana som tar ca 100A för en rimlig peng. Antagligen inte ok skulle jag tro. För övrigt så är det tydligen ok med huvudbrytare som leder förbi en liten ström till batteribackup eller liknande till diagnossystem och dataloggningssystem. ps, så skumt det blir när vi quotar omväxlande ovanför och under... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Jepp, fronten på vår bil ser inte vacker ut efter att ha blivit släpad ut från lekakulorna på Anderstorp ![]() Men som tur var har jag en rulle röd vävtejp! ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||||
Hur går det för er andra? Hinner ni färdigt till första banträffen/racet, eller helt enkelt till våren? Får ni pruta bort aktiviter till årets vintermek?
Jag har precis kommit igång med räsern ![]()
_________________ Pär Hylander |
||||||||
Jag har knappt gjort ett sket i vinter. Skulle in i garage men har inte hittat något som passar eller har det försummats på annat sätt..
Det viktigaste är kamrem o stötisarna fram men det tar jag samtidigt så blir kamremsbytet lättare när stötisen är ur vägen.. resten är sånt som går att plocka med allt eftersom under säsongen _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
har inte ens fått mina delar än... >
![]() så jag går och leker med småsaker på kärran, slabbar ihop lite inredning etc... men om 3,5 veckor - då jävlar!!! ![]() ![]() |
||||||||
Let's see... ![]() Prio 1: Inte helt omöjligt, ser ut som den följer planen... Om det fanns nån... Prio 2: Tjaa... Rost, rost och åter rost... Mer lär det bli, har nog ett par onsdagkvällar kvar innan golvet är komplett igen. Prio 3: Hinns nog inte med. Möjligen stolsbyte + att baksätet får åka ut. (Men där tror Kristian att det är mer rost, så det kanske får vara kvar!) Just nu är jag glad att jag inte gjorde en så komplett lista som Per Hylander gjorde, den skulle jag få panik över! (Eller, jo, jag har ju faktiskt en sån lista på hemsidan... Uscha... Den glömmer jag fort! ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||
Det var längesen jag skrev i denna tråd ser jag.. Jag har en bil att nörda loss på ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Det flyter på som det ska i garaget, blir mindre och mindre på listan. Men den är ju lång
![]() Mest småplock men det tar mycket tid ![]() ![]() Kämpa på i garagen ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8107 besök totalt |