Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana
4265 besök totalt
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana

Riktiga avon slicks som fått skurna mönster så dom funkar även när det e blöt och alltså även bra på gatan.. Ger grymt grepp på gata/bana/stripp

Detta är alltså rena tävlingsdäck nypris ca 15000kr

Däck dim ca 235/40-17

mönsterdjup 6-7mm = väldigt lite använda o jämt slitna.

Pris ide' 2900kr
Eller bud.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Är det två eller fyra stycken...?

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
4st självklart, komplett uppsättning för en bil.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Storlek som står på hjulen är 8/25-17, men jämfört med andra däck jag har så har den samma mått som ett 235/40-17 däck.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Bild på alla fyra:

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Dom får tyvärr inte plats i mina små hjulhus, därför säljs dom.

Kan även tänka mig byta mot R-däck i typ 215/40-17 dimension.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



höjden är jag intresserad av att veta. Om det verkligen motsvarar EXAKT 235-40? det får gärna vara lite mindre för att jag ska få dit det nämligen.

_________________
Sammy Lundin
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3190



Re:

bullen! skrev:
höjden är jag intresserad av att veta. Om det verkligen motsvarar EXAKT 235-40? det får gärna vara lite mindre för att jag ska få dit det nämligen.


Höjden på däcket är 25" alltså ungefär 635mm.

Ser dock ut som rallycross slicks och när dom är skurna (speciellt sådär hårt) så gillar dom inte riktigt bankörning när det är torrt.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



mina däck är 603mm höga så jag får nog inte plats med dessa i vilket fall.


mina 245-35-17 var 603mm

235-40-17 är 620mm

om någon annan nu vill veta alltså.


lathundar:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

och en med amerikanska mått

http://www.dakota-truck.net/TIRECALC/tirecalc.html

_________________
Sammy Lundin
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556


Trådstartare
Jag har 235/40-17 däck på fälg som jag jämfört med, alltså ställt dom bredvid varann och där skiljer det inga 1.5cm.. Oandra sidan så skiljer ju sig gat däck imellan varann ialla fall i bredd..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
SÄLJES
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana
4265 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande