| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana
|
4265 besök totalt |
|
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana
Riktiga avon slicks som fått skurna mönster så dom funkar även när det e blöt och alltså även bra på gatan.. Ger grymt grepp på gata/bana/stripp Detta är alltså rena tävlingsdäck nypris ca 15000kr Däck dim ca 235/40-17 mönsterdjup 6-7mm = väldigt lite använda o jämt slitna. Pris ide' 2900kr Eller bud.
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
|
Re:
Höjden på däcket är 25" alltså ungefär 635mm. Ser dock ut som rallycross slicks och när dom är skurna (speciellt sådär hårt) så gillar dom inte riktigt bankörning när det är torrt. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
mina däck är 603mm höga så jag får nog inte plats med dessa i vilket fall.
mina 245-35-17 var 603mm 235-40-17 är 620mm om någon annan nu vill veta alltså. lathundar: http://www.miata.net/garage/tirecalc och en med amerikanska mått http://www.dakota-truck.net/TIRECALC _________________ Sammy Lundin |
||
|
Jag har 235/40-17 däck på fälg som jag jämfört med, alltså ställt dom bredvid varann och där skiljer det inga 1.5cm.. Oandra sidan så skiljer ju sig gat däck imellan varann ialla fall i bredd..
_________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
![]() |
SÄLJES
S: Skurna slicks = grymma däck på gata,stripp,bana
|
4265 besök totalt |
