Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Köpt!: BMW E30 lilla diffen (168 huset) utv. 4:27 eller 4:45
2150 besök totalt
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033


Trådstartare
Köpt!: BMW E30 lilla diffen (168 huset) utv. 4:27 eller 4:45

odiffat eller diffat, dra skick eller helsunkig, spelar ingen roll för jag är bara ute efter drevsatsen.

Sitter bla på E30 på dessa bilar: (även på vissa 02/E21)


_________________
Patrik Skoog
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Jag har obromsad diff från en 320 Touring, vet ej utväxlingen men tror på 4,27. Dock viner den ganska kraftigt.

_________________
Viktor Starkman
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033


Trådstartare
Re:

Ultura skrev:
Jag har obromsad diff från en 320 Touring, vet ej utväxlingen men tror på 4,27. Dock viner den ganska kraftigt.


Låter ju bra, pallar du så ut och räkna om det är en 4:27

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Putrix skrev:
Ultura skrev:
Jag har obromsad diff från en 320 Touring, vet ej utväxlingen men tror på 4,27. Dock viner den ganska kraftigt.


Låter ju bra, pallar du så ut och räkna om det är en 4:27


så har jag för mig att det är 11:47 i utv på den

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033


Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
Putrix skrev:
Ultura skrev:
Jag har obromsad diff från en 320 Touring, vet ej utväxlingen men tror på 4,27. Dock viner den ganska kraftigt.


Låter ju bra, pallar du så ut och räkna om det är en 4:27


så har jag för mig att det är 11:47 i utv på den


Imponerande Michael att du kan kolla Victors diff ända från Gävle

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Putrix skrev:
Michael Bäck skrev:
Putrix skrev:
Ultura skrev:
Jag har obromsad diff från en 320 Touring, vet ej utväxlingen men tror på 4,27. Dock viner den ganska kraftigt.


Låter ju bra, pallar du så ut och räkna om det är en 4:27


så har jag för mig att det är 11:47 i utv på den


Imponerande Michael att du kan kolla Victors diff ända från Gävle





förtydligande om det är en 4.27 som viktor har i besittning så borde pinjong & kronhjul ha följande antal kugg 11:47 om den nämnda utväxlingen är 4.27

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033


Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:

förtydligande om det är en 4.27 som viktor har i besittning så borde pinjong & kronhjul ha följande antal kugg 11:47 om den nämnda utväxlingen är 4.27


& hur skall man se detta från utsidan?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Re:

Putrix skrev:
Michael Bäck skrev:

förtydligande om det är en 4.27 som viktor har i besittning så borde pinjong & kronhjul ha följande antal kugg 11:47 om den nämnda utväxlingen är 4.27


& hur skall man se detta från utsidan?


det är ju inte så lätt

man kan ju vrida på en & räkna på andra men det kilje ju inte så mycket mellan t.ex 4:10 & 4:27

vill man vara säker bara att skruva isär

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



kan ni ta och prata svenska? haha , så för att kolla senapen och kronjuvelen måste man riva isär, det skulle jag ju kunna göra iofs, det blir svårt att räkna på den då den just nu ligger nånstans under bilen

_________________
Viktor Starkman
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 6033


Trådstartare
Re:

Ultura skrev:
kan ni ta och prata svenska? haha , så för att kolla senapen och kronjuvelen måste man riva isär, det skulle jag ju kunna göra iofs, det blir svårt att räkna på den då den just nu ligger nånstans under bilen


Ja vi svamlar lite i denna köp tråd, men för att underlätta lite så vore jag tacksam om du eller en eventuell annan potentiell säljare först räknade antalet varv, är det nära 4:27 eller 4:45 så ta av gaveln och räkna antalet kugg på kronhjulet (det stora).

Utväxling 4:27 har 47 kugg på kronhjulet och 11 på pinjongen

Utväxling 4:45 finns i två varianter antingen:
40 kugg på kronhjulet och 9 på pinjongen
49 kugg på kronhjulet och 11 på pinjongen

Tack på förhand

_________________
Patrik Skoog
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Tack , ska se om jag kan ta och öppna upp den rackarn imorgon, ska bara komma ihåg att tömma den först thumbs up

_________________
Viktor Starkman
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Öppnade inte upp den idag men märkte ut och vred på den, jag fick det till precis lite mer än 4 och ett kvarts varv .. alltså en 4,27

_________________
Viktor Starkman
Citera
SÄLJES
Köpt!: BMW E30 lilla diffen (168 huset) utv. 4:27 eller 4:45
2150 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande