| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Köpt!: BMW E30 lilla diffen (168 huset) utv. 4:27 eller 4:45
|
2150 besök totalt |
|
odiffat eller diffat, dra skick eller helsunkig, spelar ingen roll för jag är bara ute efter drevsatsen. Sitter bla på E30 på dessa bilar: (även på vissa 02/E21)
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
Re:
så har jag för mig att det är 11:47 i utv på den _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Imponerande Michael att du kan kolla Victors diff ända från Gävle
||||||||
|
Re:
förtydligande om det är en 4.27 som viktor har i besittning så borde pinjong & kronhjul ha följande antal kugg 11:47 om den nämnda utväxlingen är 4.27
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
& hur skall man se detta från utsidan?
||||||||
|
Re:
det är ju inte så lätt
man kan ju vrida på en & räkna på andra men det kilje ju inte så mycket mellan t.ex 4:10 & 4:27 vill man vara säker bara att skruva isär
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
kan ni ta och prata svenska? haha , så för att kolla senapen och kronjuvelen måste man riva isär, det skulle jag ju kunna göra iofs, det blir svårt att räkna på den då den just nu ligger nånstans under bilen
_________________ Viktor Starkman |
||||||||
|
Re:
Ja vi svamlar lite i denna köp tråd, men för att underlätta lite så vore jag tacksam om du eller en eventuell annan potentiell säljare först räknade antalet varv, är det nära 4:27 eller 4:45 så ta av gaveln och räkna antalet kugg på kronhjulet (det stora). Utväxling 4:27 har 47 kugg på kronhjulet och 11 på pinjongen Utväxling 4:45 finns i två varianter antingen: 40 kugg på kronhjulet och 9 på pinjongen 49 kugg på kronhjulet och 11 på pinjongen Tack på förhand
||||||||
![]() |
SÄLJES
|
2150 besök totalt |