Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Justerbar bakvagn BMW E30 m fl..
1104 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747


Trådstartare
Justerbar bakvagn BMW E30 m fl..

Står inför att bygga om bakvagnen för justerbar camber och toe med hjälp av excentriska bultar. Frågan vilket som är att föredra: Justera uppåt-neråt (=camber) på den yttre och fram-bak (=toe) på den inre infästningen eller tvärtom?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276




_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747


Trådstartare
OK, men jag kommer att ha excentriska bultar och inte bussningar. Justerar alltså bara upp-ner på ena infästningen och fram-bak på den andra. Frågan är vilken som bör vara justerbar i vilken ledd. Hoppas jag inte rörde till det nu?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Kristian Kulla
Vasa Finland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 104



Du har säkert sett Patrik Silverstams 635:a eftersom ni båda finns i BMWcup galleriet, men han har toe på det inre fästet och camber på det yttre.
http://www.bmwsc.com/bmwcup/galleri/bygge_silverstam_635_2.html
http://www.bmwsc.com/bmwcup/galleri/bygge_silverstam_635.html

På min 535:a så har jag gjort tvärt om och jag tror inte det spelar någon roll....

_________________
mvh
Kristian
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Kan inte spela nån roll, mer än i så fall med avseende på hållfasthet och kraftriktningar...
Tänk på vilket du ska komma åt och justera lättast... Camber va?
Bilder på hur det kan se ut finns på http://www.m3bmw.com/jake/2.my_project_m3/suspension/rear_subframe/

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Allmänt banåkaforum
Justerbar bakvagn BMW E30 m fl..
1104 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande