Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1104 besök totalt |
Justerbar bakvagn BMW E30 m fl..
Står inför att bygga om bakvagnen för justerbar camber och toe med hjälp av excentriska bultar. Frågan vilket som är att föredra: Justera uppåt-neråt (=camber) på den yttre och fram-bak (=toe) på den inre infästningen eller tvärtom? ![]() _________________ Rikard Ahlin |
|
OK, men jag kommer att ha excentriska bultar och inte bussningar. Justerar alltså bara upp-ner på ena infästningen och fram-bak på den andra. Frågan är vilken som bör vara justerbar i vilken ledd. Hoppas jag inte rörde till det nu?
![]() _________________ Rikard Ahlin |
Du har säkert sett Patrik Silverstams 635:a eftersom ni båda finns i BMWcup galleriet, men han har toe på det inre fästet och camber på det yttre.
http://www.bmwsc.com/bmwcup/galleri/ http://www.bmwsc.com/bmwcup/galleri/ På min 535:a så har jag gjort tvärt om och jag tror inte det spelar någon roll.... _________________ mvh Kristian |
Kan inte spela nån roll, mer än i så fall med avseende på hållfasthet och kraftriktningar...
Tänk på vilket du ska komma åt och justera lättast... Camber va? Bilder på hur det kan se ut finns på http://www.m3bmw.com/jake/2.my_proje _________________ /Arne Lindgren |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1104 besök totalt |