| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Komplett motor till 911 3.2 Carrera -84 ****SÅLD*****
|
1451 besök totalt |
|
Komplett 911 3.2 Carrera-motor!!!!! 1984 (Säljes) Jag testar om intresse finns för min motor. Jag håller på att byta till en 3.6a i min Carrera (Gevalia) och kanske borde sälja den gamla. Hon har gått ca 26.000 mil, men är "torr" och går som ett troll.
Jag vill ha 59.000 SEK!
Innan du anser priset "åt helvete" läs först: -Nyservad 3.2 Carrera med nya stift och ventiljustering. -Sportluftfilter. -Alla motorkåpor. -Svänghjul med tryckplatta och lameller. -Komplett med Motronicbox och allt kablage. -Värmekammare. -Dansk ljuddämpare med dubbla slutrör, inkl gnistsläckare och mellanrör. Allt i rostfritt. -ombyggd slutplåt/kjol för SC/Carrera till dubbla ändrör. M a o allt som behövs för att få ut ett motorlöst objekt på vägen! När såg du en 3.2a till salu förra gången?
_________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
|
Jag erkänner direkt att jag inte är intresserad av att köpa motorn, men jag blir hemskt nyfiken på vad en sådanhär motor ger för effekt? 4 eller 6 cyl?
om frågorna ogillas så ber jag om ursäkt på förhand. _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
|
Ödmjuka frågor besvaras lika ödmjukt Tegheim!
Det är en 6-cylindrig luft/oljekyld boxer/pannkaks-motor på 231 hk. Den ska ha det ny i alla fall! För övrigt sitter den bak på riktiga bilar! _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
|
Uppning av en fin-fin deal!
ok, ni ansåg priset "åt helvete"!
Är det någon som blir intresserad för 49.000 kr då? Jag kan även tänka mig att sälja DANSK-systemet separat för 9.000 kr. Det är inkl mellanrör och gnistsläckaren samt slutplåtarna.
_________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
|
Fick du spisen såld?
Har börjat undersöka en del motoralternativ till min snart färdiga racer 911 -74, gissar att min 2.7 motor blir lite klen. MVH Lars G Edit. Hmm, man kanske skall läsa HELA rubriken
_________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||
|
Re:
Du har ju nästan 4 veckor på dig till Mantorp, hur lång tid kan det ta att spetta i en 3.6a
//Lasse _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||
![]() |
SÄLJES
|
1451 besök totalt |