Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Garage rens på lite Porsche delar, liten ny TURBO
2410 besök totalt
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 194


Trådstartare
S: Garage rens på lite Porsche delar, liten ny TURBO

Garage rensning (Säljes)
Hittade detta vid en garage rensning:
1 st tidig oljekylare för front montage orginal Porsche 911(2500:-) SÅLD!
Gas Stötdämpare bak Porsche 911 typ Sachs Super S(1500:-)
OBS Nya kpl dörrsidor 911 RS (4000:-) i kartong. passar alla 911 SÅLD!
Turbo 1800-2000cc l TD 04-12T ( Mitsubishi) ev till 924 Ny! (3500:-) NYTT PRIS 2500:-
Stötdämpare Öhlins ev till ett bygge (allt Justerbart) CC 430mm 16 mm stång (3000:-) SÅLDA!
Kpl 911-75 mörk röd inredning med stolar F/B m utan matta felfri!(3500:-)
Trimchip till -92 964, kan provas i 964 RS, Kräver fritt blås,(2500:-) lätt att montera.
Hej och hå vad den går. Kan man trimma mycket billigare? 266 hk på orginal 3,6.
DPHasse dp935@bredband.net

]

_________________
Hans Lundström
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kan man få lite mått på Öhlinarna?
C/C
Slaglängd
Kolvdiameter (funkar med diameter på kroppen ovan gängan)

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6327



Fler bilder på turbon efterfrågas.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 194


Trådstartare
Re:

Dude skrev:
Kan man få lite mått på Öhlinarna?
C/C
Slaglängd
Kolvdiameter (funkar med diameter på kroppen ovan gängan)


Tjenis, äntligen har jag fått fart på min dator
Öhlinare cc 430mm 16mm kolvstång.
Hadet
DPHasse

_________________
Hans Lundström
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 194


Trådstartare
Re:

J.Stigson skrev:
Fler bilder på turbon efterfrågas.


Lite info:

TD04-12 med intern WG Vinklat avgashus. Fabrikat MITSUBISHI
Tyvärr har jag inte den bästa kameran,
MVH
DPHasse



_________________
Hans Lundström
Citera
Busabyggare
Skanör
Här sen Sep 2004
Inlägg: 136



Hej.
Hur mång Öhlinsstötdämpare är det 2 eller 4?
Vad är det för modell på dom?
/
Fredrik

_________________
Fredrik Kullgren
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Hej Hasse, kan jag montera oljekylaren i frontgluggen och fortfarande använda orginal termostat osv.
Bara plocka bort kylaren i höger hjulhus, koppla på långa slangar och köra?

Bilen är en 911 -74 dP-look alike.


_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 194


Trådstartare
Re:

Lars Gustafsson skrev:
Hej Hasse, kan jag montera oljekylaren i frontgluggen och fortfarande använda orginal termostat osv.
Bara plocka bort kylaren i höger hjulhus, koppla på långa slangar och köra?

Bilen är en 911 -74 dP-look alike.



Tjenis: olje kylaren täcker inte hela hålet som du har, men du har både utgång och ingång på samma sida.
Men med ett galler som är svart, blir det bra, Total längd är 45 cm. Klarar av rak 50W olja, (stora kanaler)
Visst kan du skarva på med lite längre slangar från dina rör. bifogar lite bilder så du förstår.
MVH
DPHasse


_________________
Hans Lundström
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Re:

Anderlunds skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Hej Hasse, kan jag montera oljekylaren i frontgluggen och fortfarande använda orginal termostat osv.
Bara plocka bort kylaren i höger hjulhus, koppla på långa slangar och köra?

Bilen är en 911 -74 dP-look alike.


Tjenis: olje kylaren täcker inte hela hålet som du har, men du har både utgång och ingång på samma sida.
Men med ett galler som är svart, blir det bra, Total längd är 45 cm. Klarar av rak 50W olja, (stora kanaler)
Visst kan du skarva på med lite längre slangar från dina rör. bifogar lite bilder så du förstår.
MVH
DPHasse



Det är det som är problemet, jag har bara kylaren på motorn och ej någon i hjulhuset.
Är det många delar som måste kompletteras?

//Lasse

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
SÄLJES
S: Garage rens på lite Porsche delar, liten ny TURBO
2410 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande