Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1540 besök totalt |
Driftsproblemen i natt o förmiddags
Jag vet fortfarande inte riktigt vad som hände. Rejsas website överbelastade databasservern totalt. Även efter omstart av både web- och databasdatorerna efter kl 9 så blev databasen överbelastad med trafik igen. Jag satt o kikade i olika loggar och såg att några googlebottar (googles sökmaskin som surfar runt för att lägga in info om alla websidor i googles system) var väldigt aggresiva på att ladda hem massa websidor på Rejsa. Det brukar normalt inte vara något problem men när jag spärrrade bort deras ip nummer så började allt fungera som det skulle igen. Jag har aldrig varit med om en sån grej förut ![]() _________________ ![]() |
||
Mitt eget forum blev oxå totalt sönderbombat i dagarna, helt sjuk belastning, jag kunde se databasen till forumet växa ordentligt med ett par tryck på F5, var nog det mest aggresiva jag varit med om..
Skönt att rejsa är back in business ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag blockade som sagt en bunt ip-serier som googlebottarna kom från. Så söker man på Google nu så ser det ut såhär:
![]() ![]() ![]() Jag har surfat lite idag om att få ner farten på goolebottarnas bombmatta, man kunde fixa ett konto hos dom o ställa in lite saker så det gjorde jag. Sen har jag tagit bort spärren på ipnumrena o håller tummarna de sköter sig. _________________ ![]() |
||
Re:
![]() ![]() _________________ ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1540 besök totalt |