Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S:Mazda RX-7 FD3S -93 100.000:-
1527 besök totalt
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91


Trådstartare
S:Mazda RX-7 FD3S -93 100.000:-

Tjena!

Gör nu ett nytt försök att sälja min RX-7, jag är första och enda ägaren i Sverige på bilen så här långt.

Bilen är en Mazda RX-7 FD3S av 93 års modell och den har gått strax under 9000 mil.
Bilen är för tillfället avställd över vintern.

Den importerades från Japan sommaren 2oo7 av SUperior Imports AB som även skötte reggningen av bilen.
Det jag har gjort med bilen sen jag fick hem den är:

X En hellack i "Rosso Corsa" kulör som du normalt hittar på Ferraris bilar.
X Andra fälgar; Kosei Sniper 17" med fräscha däck, köpte nya bakdäck innan sommaren som rullat ca 500 mil.
X Monterat en Sparco ratt i bilen då originalratten var för stor för min smak(originalratten skickas med vid köp)
X HKS RS Filter-kit(2 öppna luftfilter istället för original luftburk.
X Sony MP3-stereo som är kopplad till 2 högtalare i dörrarna
X Batteriet bakflyttat till bagaget så där finns betydligt mer plats i motorrummet.
X Framläpp från 99-rx7orna

Från tidigare ägaren i Japan sitter också:
X Dubbla oljekylare i fronten
X HKS SS-QV dumpventil
X RE-Amemiyas framlampor istället för original pop-up. Dessa lampor är godkända för svensk trafik och bilen reggades
även med dom på.
X Mazdaspeed sidokjolar

Är det något du undrar över, hör av dig.

Testpiloter och däcksparkare göre sig icke besvär heller, provkörning erbjuds först efter seriöst visat intresse.

Jag har många bilder liggandes så är du intresserad så kan jag maila fler.

Priset jag hade tänkt mig är 100.000 kr, då får du en kanonrolig bil i oerhört fint skick.

Seriösa spekulanter ringer; dock inte efter 22.00 så du som inte drabbats av lågkonunkturen som jag, kom och köp dig en kanonrolig bil billigt!

Mig når du på 073-7669175 eller mail; orneling1987@hotmail.com

_________________
Daniel Örneling
Citera
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91


Trådstartare
lägger till en bild också så ni vet vad det gäller för bil

_________________
Daniel Örneling
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



Högerstyrd?

MvH Patrik

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1150



Ja, den är högerstyrd... (känner ägaren)

_________________
Martin Fåglefelt
VW Passat 2.0tdi 4motion -14
Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91


Trådstartare
som grannen(Martin) sa i ovanstående så är den högerstyrd ja frågar man mig så är det skönare att köra höger än vänsterstyrt.(gör fortfarande fel ibland med blinkers/torkare)i brukisen=)

_________________
Daniel Örneling
Citera
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91


Trådstartare
upp och hoppa och kom och köp

_________________
Daniel Örneling
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Re:

dannehakan skrev:
(gör fortfarande fel ibland med blinkers/torkare)i brukisen=)


Ursäkta men flyttar de spakarna med?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91


Trådstartare
Re:

Roger Gustafsson skrev:
dannehakan skrev:
(gör fortfarande fel ibland med blinkers/torkare)i brukisen=)


Ursäkta men flyttar de spakarna med?


blinkers sitter till höger i sjuan. det har hänt några ggr att en tappar bort sig när jag kör vänsterstyrt sen:)
så torkarna hamnar där man är van vid att ha ljuset så torkarna går på ibland i korsningar innan man vant sig.

_________________
Daniel Örneling
Citera
SÄLJES
S:Mazda RX-7 FD3S -93 100.000:-
1527 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande