Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 1 besök senaste veckan (78071 totalt) |
Re:
Skall BMW ha en egen tråd? Jag försökte mig på eget initiativ igår, får se om jag får montera tebax delar igen ikväll om det var fel.... ![]() Eftersom växellådan bara gick att backa med så ligger den nu på marken bakom bilen tillsammans med det som låg i bilen. Har jag gjort något dumt så hojta så åker lådan tebax. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Det var bra jobbat, medbringaren från den gamla ska monteras över till den "nya" (den som låg i bilen) samt oljepluggarna. Ett spakställ ska på, tror att det är det som är mest plåtlikt. Jag startar en en egen tråd om BMW'n. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Vi har faktiskt fått nåt gjort!
![]() Var tvugna att montera däck för att se hur rideheight kommer se ut: ![]() Ni ser ju hur lycklig det gjorde Bisting ![]() Maxinfjädrat blir det: ![]() Det kommer nog ge ett speciellt sätt att byta bakhjul, men det kom vi fram till att det är det värt. De 4 efterlängtade gt-mätarna kom på plats: ![]() En diskussion följde på det vad mätaren som var märkt oil och hade skala mellan 0 och 80 egentligen visade, vi kom överens om att det var oljetryck i nån obskyr imperalistisk enhet. Sen var det lite drivaxel inmåttning och annat jox som utfördes.. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
|
||||||
Re:
mjo, 80 psi blir väl 5.5 Bar så det stämmer väl hyggligt med vår diskussion igår. _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
observera att det var Alfons som betyder nåt annat än hund på danska (enligt dude) ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Re:
~100mm på lägsta punkt på bild 1. ~40-50mm på lägsta punkt på bild 2. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Har städat och omstrukturerat garaget efter höstens kaos-mekningar, så nu är det beboligt igen
![]() Jag har kapat till och loppat ihop drivaxlarna och ska helsvetsa dom "ala Ajden" imorgon. Hinner jag, så ska jag även svarva till och svetsa ihop kardanen. Jag hittade den försvunna delen av kardanen i bilen (som du trodde Marcus ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Tord:
Bilar före -83 gällde för påfyllningen, så jag handlar en matskål på Ikea på Lördag (om jag kommer ihåg rolleyes: ) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Tycker vi letar reda på ett originaltanklock och sätter dit.
Alt kapa ur i karossen och lägga en slät plåt där. Drivaxlar klara. Det blev 2 porer i svetsen kvar efter svarvning, men det skiter jag i ![]() orkar inte åka tillbaka och svetsa/svarva mer. Kardan kortad och klar ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Re:
coolt, meckar du nåt ikväll? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 1 besök senaste veckan (78071 totalt) |