| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
5 punktsbälte i amazon
|
5763 besök totalt |
|
Re:
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Ett rör som fästs i ändarna och belastas på mitten måste vara rätt grovt för att hålla. Det jag föreslår syns inte alls inifrån bilen och varför besiktningsmannen skulle titta på undersidan av hatthyllan förstår jag inte. Eftersom det ursprungliga förslaget var en "fågelbur" genom hela bagageutrymmet förutsätter jag att det inte finns några direkta spärrar för att modifiera bilen.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
|
Jag är inte mot ditt förslag med "förstärkt hatthylla", jag kommer bara med alternativ som ger mindre synlig påverkan på bilen! Ditt förslag lär absolut fungera det också.
Dimension och kvalité på rör är inget problen, det plockar man från SBFs regler för bur. Som jag skrev tidigare är det ganska vanligt att man har en bältessträva på tvären mellan bakåtsträvorna i buren. Detta blirprecis samma sak, förutom att man fäster det i infästningarna för säkerhetsbältet istället för i buren. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
Re:
Det enda kravet jag har är att baksätet ska sitta kvar orört. När 5 pkts bältena används så är man ju endast två i bilen med till vardags vill jag kunna åka flera. Mvh Joakim _________________ Joakim Karlsson -89 Volvo 960 T6 TT racechassi. Volvo 940 B6284t dubbelturbo. Volvo Amazon M50B25 turbo - Såld. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
5 punktsbälte i amazon
|
5763 besök totalt |