Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Aerobromsar
1515 besök totalt
Opc

Här sen Jan 2008
Inlägg: 17


Trådstartare
K: Aerobromsar

Ska bygga större bromsar på Gsi:n och söker följande.......

Fram: Saab 9-5 Aero 2000-2008 Skivor 308mm ventilerade.

Fram Saab 9-5 Aero upp till 2001 Kompletta Bromsok (2002 ändrades ok infästningen)

Bak: Saab 9-5 Aero 2002-2008 Skivor och kompletta Bromsok 288mm ventilerade.

Bak: Saab 900/9-3 1996-2002 Komplett bromssköld med okhållare och handbromsanslutningen på ovansidan.

Vad kan tänkas finnas där ute???

Joachim Björk
jockeb74@hotmail.com
0730-484919
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Hade det funkat med 9-3 SS Aero (314mm) så finns både en del lätt beg samt nytt.

Men dessa är väl inte lika "rakt på"-montering som 9-5:ans?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Opc

Här sen Jan 2008
Inlägg: 17


Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Hade det funkat med 9-3 SS Aero (314mm) så finns både en del lätt beg samt nytt.

Men dessa är väl inte lika "rakt på"-montering som 9-5:ans?


Faktiskt ingen aning om det..... måste kollas upp Har du nått sånt eller??
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 527



jocke du kan bygga om okhållarna, kolla bara cc måtten så att skivor samt okhållare är relativt nära varann. /peter

_________________
peter johansson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

opc skrev:
Andreas Lidström skrev:
Hade det funkat med 9-3 SS Aero (314mm) så finns både en del lätt beg samt nytt.

Men dessa är väl inte lika "rakt på"-montering som 9-5:ans?


Faktiskt ingen aning om det..... måste kollas upp Har du nått sånt eller??


Jodå, det finns "en del" saker.
Främst 314mm frambromsar. En del helt nytt och lite begagnat.

Så om detta kunde passa din bil så kan jag mer noga lista vad som finns så kommer vi fram till ett vettigt pris efter det.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Opc

Här sen Jan 2008
Inlägg: 17


Trådstartare
Jag är helt klart intresserad av en komplett upsättning 314mm inkl ok, begat såklart då jag måste hålla kostnaderna nere.

Pris inkl frakt till Umeå?

Fjäderbenen på astra gsi:n är exakta kopior(förutom navet då...) av saab 900 -95 hur långt ifrån är oken att passa där tro???
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Har både fram och bakskivor liggandes.


_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12719



Re:

opc skrev:
Fjäderbenen på saab 900 -95 är exakta kopior(förutom navet då...) av astra gsi:n hur långt ifrån är oken att passa där tro???


Jag rättade dit "fel" ovan...
Såg precis din biltråd, vi lär väl träffas på OSC's körningar i sommar?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Opc

Här sen Jan 2008
Inlägg: 17


Trådstartare
Re:

Calle gsi skrev:
Har både fram och bakskivor liggandes.



Spännande!!! Du har PM på OSC
Citera
SÄLJES
K: Aerobromsar
1515 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande