| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 -87 SÅLD
|
5 besök senaste veckan (114291 totalt) |
|
Re:
Hur mkt lägre är de? Motorfästen mm är byggda så originalhöjd hade varit skönt. _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Ett alternativ är från Volvo 240 rally. Dess högra motorkudde passar perfekt på E30, samma dimensioner fast något hårdare. Kostar 195 kr/st på SAM som jag tror håller till på Norra Älvstranden.
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||||
|
Re:
Se till att mäta innan du köper nya kuddar! För min del skulle botten av kolfiberboxen tagit i huvudbromscylindern om jag monterat E32 740 motorkuddar. För min del blev det nya grupp-N motorkuddar (och växellådskuddar). Inte den billigaste lösningen, men originalhöjd och stummt! 11811417407 Motorkuddar (grp-N) 3740/st 23711417246 Vxllådskuddar (grp-N) 1050/st Totalt: 9580 De finns även på Turnermotorsport
Re:
Nu är det så att det inte sitter någon kolfiberbox i längre...
_________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Re:
Sitter det något där som gör att din biljäkel går ännu fortare Tyckte den gick bra jäkla fort redan innan. Är ju jäkligt jobbigt
att få ner vikten på egna bilen i närheten av din...
_________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||
Nästan tiotusen spänn för motor/vxllåds-kuddar?!?!? Var de förgyllda och svarvade av tio oskulder vid fullmåne? Jeeeez ...
Vad gäller motorkuddar så är Volvokuddarna exakt lika stora som BMW:s. Jag använde Volvo 240 dieselkudde till min bil och fick såga bort en liten plupp på ena sidan, annars var de prexakt lika. Växellådskuddarna är inte likadana, men det gick alldeles utmärkt att ploppa dit såna motorkuddar där också
Mina kuddar var gruppB(iltema) och kostade mindre än vad bensinen fram och tillbaka kostade ... Nu är det kanske liiiiiiiiiiiite skillnad på projektseriositet också, men jag tror stenhårt på Volvos rallykuddar. EDIT : Fem sekunder efter att jag postat inser jag att jag har en M20 där fram och ni har S14
Ah well, bortse gärna från vad jag sagt eller håna mig bäst ni vill
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||||
|
Re:
Men, öh, va? Ingen motor i alls eller? Nu får du allt uppdatera oss!
Min första tanke var att nu har han allt skrivit fel, måste mena B20...
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||
|
Re:
Ja, den kommer gå snabbare... _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Någon som kan ge utväxlingen för 265cr lådan på de olika växlarna?
Eller vad heter lådan som sitter original med ettan nere till vänster? Vissa säger 262cr och andra 265. Och vad skiljer 265/5 mot 265/6? _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Re:
265/5 har dogleg (1:an nere till vänster) växelmönster, satt i M3E30 för Europeiska marknaden m.fl. Utväxling: I.3:72 II.2:40 III.1:77 IV.1:26 V.1:00 R.4:23 265/6 har överväxel och "vanligt" växelmönster, satt i bl.a M3E30 för USA-marknaden. _________________ / Erik Tryggvesson |
||||||||
|
från ledningsidan har du:
brun/grå = lågnivå lampa brun/grön = nivå brun = jord Annars är det ju enkelt att mäta upp vilket stift som vilket eftersom ena kretsen är en ren brytare och den andra variabelt motstånd. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||||
|
Har tagit bort "extra" tanken i bagaget. Vad kan man köra för annat påfyllningsrör som inte förgrenar sig till de två tankarna utan bara går till huvudtanken?
//AL _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Re:
Borde väl gå med ett från en vanlig E30 http://www.realoem.com/bmw/showparts _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||||||||
|
Re:
Kollade också på denna men "böjen" på röret såg annorlunda ut och för 2100 kr vågar jag inte chansa. _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
|
Re:
Finns väl gott om dessa på skroten.... tror nästan jag har ett liggandes, ska kolla _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||||||||
|
Re:
Gör gärna det! _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + EV6 Sodi DD2 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 2,7 -87 SÅLD
|
5 besök senaste veckan (114291 totalt) |