| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lättning & balansering av svänghjul
|
1 besök senaste veckan (5690 totalt) |
|
Hej, jag behöver lätta (och därefter naturligtvis balansera) mitt svänghjul till VW-motorn. Någon som har tips om vem som gör ett bra jobb i Karlstads-trakten? _________________
/LOLA-Christian |
||||||||
|
Re: Lättning & balansering av svänghjul
Man bör helst balansera hela vevpartiet ihop med svängningsdämpare, vev, svänghjul och tryckplatta. |
||||||||
|
kanske www.halvarssonracing.se kan göra det, men det ligger utanför Torsby, och det är ju några mil. De kan säkert ge bra tips annars.
_________________ Johan Eriksson |
||||||||
|
Re:
Det västa idag är ju all svänghjul av dubbelmasse typ som vägen massvis & i de flesta fall inte går att modefiera till nån lättare variant >
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Byta till gammal variant eller göra eget
_________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||||||||
|
Re:
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
|
Re:
Trevligt att höra! Men att priset är en stor faktor är nog fel att säga. Betalar dock ogärna mer än 1500 kr. Ska ringa till FP imorgon _________________ Mikael Carlberg |
||||||||
|
Re:
återkom gärna med resultatet samt vad du fick betala då jag oxå har ett svänghjul att lätta. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||||
|
Jag fick mitt lättat av dli-teknik i nykvarn,
http://www.dli-teknik.se/index.php?s _________________
|
||||||||
|
Har fortfarande inte fått tbx det ännu. Lämnade in det för lite drygt 2 veckor sedan och han sade att det max skulle ta 2 veckor. Tyvärr gick hans pinnfräs sönder samma dag som jag skulle hämta ut det så då var han tvungen att lämna bort det osv.... massa trubbel
Men jag ska förhopningsvis få tillbaka det nu i veckan och hoppas att allting ser bra ut, kostnaden ligger ungefär på 1000-1500 ink balansering _________________ Mikael Carlberg |
||||||||
|
Efter 6 veckor orkade jag inte med problem längre....Vet inte om det beror på FP Engines eller de personerna han lämnade bort det pga trasig fräs...
Nu är det inlämnat till Dli-teknik... hoppas att detta inte blir lika mkt trassel Fan... bygget försenat 7 veckor nu....
_________________ Mikael Carlberg |
||||||||
|
Re:
Jag lämnade mitt svänghjul förra tisdagen till DLI-teknik och det var hämtningsklart i torsdags dvs 3 dagar senare. I början på denna vecka skall jag hämta det så får vi se hur det blev
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||||
|
Re:
om det är till en 9000 så såg det bra ut. Inte maxlättat lr så.... sades väga ca 6 kg. _________________ Mikael Carlberg |
||||||||
|
Re:
Japp det var nog mitt du såg, trevligt att det såg bra ut som jag sade till honom så ville jag att det lättades men inte så man riskerade att spränga det i bitar
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||||||
|
Re:
Se ändå till att motorn är tillräckligt långt fram så fötter och ben inte hamnar i vägen för bitarna. Teamkompisarna hade tur, "bara" pedalställets fäste rök: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php (Separat sprängkåpa i tjock plåt kanske vore bra?) Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (5690 totalt) |